Acasă Local S-a dat liber la angajari in primarie

S-a dat liber la angajari in primarie

-

Primaria Craiova are dreptul, din acest an, sa isi mareasca numarul functionarilor publici. Daca directorii serviciilor se grabesc, concursurile ar putea fi sustinute in luna februarie.


Craiovenii care au visat sa lucreze in primarie pot sa isi indeplineasca dorinta, incepând din luna februarie. Municipalitatea are din nou dreptul sa isi angajeze personal intrucât Ordonanta nr. 9/2005, care nu permitea sa mareasca numarul acestuia, nu mai este in vigoare. Aflând ca au unda verde la angajari, sefii din primarie au inceput sa intocmeasca sute de hârtii pentru a putea primi avizul pozitiv din partea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (ANFP).


Operatiunea a fost initiata anul trecut, insa a esuat lamentabil. Atunci, pe ultima suta de metri, guvernul a decis blocarea posturilor scoase la concurs. Desi sute de craioveni au ramas cu buza umflata, au sperat totusi ca cel putin anul acesta sa poata deveni functionari publici. Angajarile vor fi insa facute pe baza organigramei care a fost adoptata in 2005, cu un surplus de 100 de persoane. In prezent, in primarie, potrivit sefului Serviciului Resurse Umane, Ion Acrivopol, lucreaza 360 de functionari.


ANFP stabileste data concursurilor


Pentru a-si mari numarul subalternilor, directorii din primarii trebuie sa parcurga un drum mai anevoios. Dupa ce vor intocmi un dosar stufos, vor fi nevoiti sa treaca cu acesta pe la cei doi viceprimari, dar si la primarul Solomon, pentru ca actele sa fie contrasemnate. Dosarul va fi trimis apoi catre ANFP, pentru a fi stabilita data concursurilor.


Mai-marii primariei sunt direct interesati sa puna la punct toate detaliile, deoarece astfel vor avea mai rapid dreptul sa faca angajari. Daca se grabesc, acestia ar putea sa organizeze concursurile chiar in ultimele zile ale lunii ianuarie.


Adriana Motocu, directoarea Directiei Tehnic, Investitii si Gospodarire Comunala, din cadrul primariei, a declarat ca ar avea nevoie de aproximativ 40 de persoane. „Pentru o aplicare cât mai exacta a legislatiei in vigoare, e normal sa ne dorim mai multi functionari pentru a face o treaba cât mai buna. Ar fi nevoie si de infiintarea câtorva compartimente, dar in prezent nu avem personal de ajuns“, a precizat Adriana Motocu.


In schimb, Elvira Stancu, directoarea Directiei de Relatii cu Publicul, sustine ca ar avea nevoie doar de trei persoane, pentru o desfasurare cât mai buna a activitatii.

ȘTIRI VIDEO GdS

2 COMENTARII

Transport agabaritic spre Calafat

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că în perioada 6 - 10 decembrie, se va desfășura un transport agabaritic....