12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCandidaţii, în dificultate la etapa interviului pentru funcţiile de director

Candidaţii, în dificultate la etapa interviului pentru funcţiile de director

Candidaţii la concursul pentru directori care au trecut de proba scrisă trebuie să pregătească un nou set de documente pentru interviu. Cei care vor să candideze pentru alte şcoli decât cele în care sunt titulari întâmpină dificultăţi în realizarea strategiei de dezvoltare a unităţii de învăţământ pentru că nu găsesc pe site-urile unităţilor date publice, cum ar fi planul de dezvoltare instituţională şi planul de acţiune al şcolii, fapt semnalat chiar de candidaţi pe grupurile de socializare. Şi în Craiova dar şi în Dolj sunt şcoli care nu au site-urile actualizate sau chiar nu au site-uri deloc.

Ce trebuie să scrie în strategie

Pentru etapa de interviu din cadrul concursului pentru directori, unul dintre documentele oficiale pe care trebuie să îl prezinte candidaţii comisiei de examen este strategia de dezvoltare a unităţii de învăţământ. Strategia este un document de viziune care oferă o imagine concretă asupra direcţiilor şi ţintelor cuantificabile de dezvoltare pe termen mediu şi lung (de regulă patru ani). Strategia conţine în general o evaluare a situaţiei actuale a şcolii, o definire a principalelor categorii de schimbări necesare, un set de intervenţii. Numai că multe şcoli nu au date oficiale publicate pe site-uri ca să poată fi folosite de candidaţi.


„Cum ar trebui sa procedeze candidații din exterior pentru a intra în posesia PDI/PAS și a altor informații publice, în condițiile în care acestea nu sunt postate pe site-ul școlii respective? „este întrebarea candidaţilor pe grupurile publice. Răspunsurile pe această temă sunt că în aceste condiţii pentru o funcţie de director într-o şcoală pot candida doar profesorii din interiorul şcolii. Doar că fără date oficiale nici profesorii titulari nu îşi pot face o strategie reală de acţiune, ci doar să îşi imagineze o simulare ceea ce nu se prea poate face.

Multe şcoli şi grădniţe din Craiova şi judeţ nu au site-urile actualizate

Şi şcolile din Dolj au probleme în a prezenta datele oficiale. Site-urile nu au o structură unică, nu sunt actualizate şi nici nu au publicate documentele publice prevăzute de legile în vigoare. De exemplu, Şcoala „Decebal” nu are nici o rubrică în care să se regăsească informaţii de interes public. Nu există nici un fel de plan de dezvoltare instituţională publicat şi nici planul de acţiune al şcolii. La fel este şi în cazul Şcolii gimnaziale „Alexandru Macedonski” şi exemplele pot continua incluzând chiar şi grădiniţele. Şi la licee este la fel. Nu există documente publice afişate. În judeţ sunt multe şcoli care nu au nici site. De exemplu, pentru Liceul Amărăştii de Jos se găseşte o pagină de facebook care nu mai este actualizată din 2016, iar şcoala mai apare pe un site unde sunt trecute două numere de telefon şi o adresă, nimic mai mult.


Conform procedurii pentru interviu strategia de dezvoltare a unității de învățământ ce trebuie prezentată comisiei de evaluare se elaborează pentru o perioadă de 4 ani, se redactează pe maximum 5 pagini și trebuie să conţină analiza SWOT, misiunea și viziunea propuse, obiectivele strategice, elaborarea unui plan de acțiuni pentru implementarea, pe durata unui an școlar, a unuia dintre obiectivele strategice identificate, modalitățile de evaluare a efectelor atinse prin schimbările propuse. Din comisia de concurs vor face parte şi cadre didactice de la şcoala la care candidatul vrea să fie manager. O parter dintre candidaţi spun că la etapa de interviu pot fi mari surprize. „Orice este posibil la proba de interviu. Comisia poate face orice, poate pica orice document făcut de candidat”, a spus unul dintre candidaţi.

Cum se va desfăşura proba de interviu

Durata probei de interviu este de 60 de minute pentru fiecare candidat. Prima etapă are maximul 25 de minute pentru susținerea prezentării candidatului şi a strategiei de dezvoltare a unității de învățământ . Etapa a II-a este de 20 de minute pentru pregătirea şi prezentarea modalității de rezolvare a situație problemă şi etapa a III-a este de maximum 15 minute pentru rezolvarea sarcinii de lucru repartizată pentru evaluarea compeţentelor digitale.

La această probă candidaţii trebuie să lucreze pe calculator şi să elaboreze un documente într-un program de editare text, utilizând diacritice, să elaboreze un document tip foaie de calcul, să realizeze un tabel cu date date numerice şi prelucrări ale datelor: filtrare, ordonare, reprezentări grafice. O altă cerinţă va fi să elaboreze un document tip foaie de calcul care constă în realizarea unui tabel, salvarea documentelor, atribuirea de nume, expedierea la o adresa de email şi printarea acestora.
În Dolj sunt 257 de funcţii şi 232 de candidaţi admişi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS