11.7 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateProfesorii critică dublarea vacanței: ”Înseamnă doar economii la bugetul de stat”

Profesorii critică dublarea vacanței: ”Înseamnă doar economii la bugetul de stat”

Vacanța de două săptămâni în loc de școală este contestată de o parte dintre profesorii din Dolj precum și de liderii de sindicat. Aceștia spun că de fapt prin vacanța forțată se reduc cheltuielile de personal pentru că nu se mai plătesc norma de hrană și orele suplimentare. Profesorii spun că școala trebuia să poată continua online dar sunt în continuare probleme pentru că nu s-a asigurat infrastructura IT și ar fi nevoie de alocări bugetare pentru a plăti salariile părinților care rămân acasă pentru a avea grijă de copii.

Ar fi trebuit ca infrastructura IT să fie extinsă până la ultima școală

Creșterea numărului de infectări cu virusului SARS- COV 2 a făcut ca vacanța din luna octombrie pentru preșcolari și școlari să fie valabilă și pentru elevii de gimnaziu și liceu și chiar să se dubleze, de la o săptămână la două săptămâni. O parte dintre cadrele didactice critică măsurile și spun că pentru educație este doar dezinteres.


”Gradul de vaccinare la nivel național este cel mai mic din Europa și incidența se vede, iar banii alocați pentru educație sunt cei mai puțini din Europa și rezultatele se văd.S-a schimbat ceva în ultimul an de pandemie? Nimic! Totul e pur economic și dezinteres față de educație! În actul de vaccinare a existat o incoerență severă prin declarații, decizii și exemple defectuoase. Cum să nu fie incidența mare când pragul privind trecerea în online a fost eliminat, iar măsurile compensatorii prin testele non invazive obligatorii, așa cum au fost ele introduse în toate țările dezvoltate încă de la debutul anului școlar, nu au existat în unitățile de învățământ cu titlu gratuit pentru toți elevii și întregul personal angajat.

Știind ce avem în față, de mai bine de un an, activitatea online, ca alternativă educațională, nu mai trebuia să apară pe lista de probleme, iar printr-o strategie de țară ar fi trebuit ca infrastructura IT să fie extinsă până la ultima școală din România, până la ultima casă acolo unde exista un copil.În același timp, fiecare elev și cadru didactic ar fi trebuit să beneficieze de un laptop cu conectare la internet așa cum prevede Legea Educației. Dar pentru asta însemnau alocări bugetare, ceea ce nu s-a dorit. Fiecare familie, profesor sau școală s-a descurcat, ca de fiecare dată, cum a putut, după propriul buget, improvizând de multe ori”, a precizat Nicușor Cotescu, președintele sindicatului ”Spiru Haret” Dolj.

Online-ul dar și vacanța aduc economii


Cadrele didactice susțin că atât vacanța cât și învățământul online înseamnă economii la buget.
”Trecerea în online sau vacanță înseamnă și economii la buget prin scăderea cheltuielilor privind întreținerea unităților. Vacanța înseamnă reduceri la buget și prin neplata orelor suplimentare, a normei de hrană, dacă se dispune intrarea forțată în concediu de odihnă, așa cum s-a mai întâmplat. Trecerea în online mai înseamnă și un salariu dat de stat unui părinte pentru a se îngriji acasă de copil, trebuind alocați alți bani de la buget. Cum să nu convină statului vacanța?! Interesul elevului poate să mai aștepte, nu?”, a mai precizat președintele sindicatului ”Spiru Haret” Dolj.
Profesorii întreabă de banii pentru orele remediale de anul trecut.


Referitor la recuperarea materiei prin ore remediale, profesorii spun că au mai făcut activități remediale pentru care nu au fost plătiți nici până în prezent.


”S-au implicat zeci de colegi, au înțeles importanța acestor activități, dar banii? Unde sunt banii pentru munca prestată din martie, aprilie până în iunie? Prin alte servicii ale statului există salarii foarte mari, tot felul de sporuri, de condiții vătămătoare, de ecran, de substanțe toxice, de antenă, de praf, dar la noi ce există? Nimic, munca voluntară de multe ori! La noi se ajunge mereu la fundul sacului! Ne dorim și noi scoli ca afară atât pentru copiii noștri, cât si pentru noi, cei care ne desfășurarăm activitatea zi de zi în unitățile de învățământ. Deci, să nu ne mire măsurile dispuse. Ele vin ca urmare a unor decizii politice defectuoase, de pe o zi pe alta fără nici cea mai mică viziune!Am fost din nou prinși nepregătiți sau… mai rău!”, a mai subliniat Nicușor Cotescu, președintele sindicatului ”Spiru Haret” Dolj.

”Reformele în educație încep cu tăieri”


Liderii profesorilor spun că actele normative de până acum au creat o mare diferență între învățământul urban și cel rural, dar și între școlile din România și cele din Occident, arătând că reformele în sistemul românesc au început cu tăieri.


”Indiferența, poate neștiința actorilor care au construit actele normative au creat o falie majoră între rural și urban, dar și între învățământul nostru și cel occidental. Reformele noastre încep cu tăieri, cu reduceri. Doar în acest an putem constata că avem înghețate sau tăiate veniturile, voucherele de vacanță, indemnizația pe baza titlului științific de doctor, de peste 6 luni banii pe activități remediale nu s-au primit sau chiar și introducerea forțată în concediu de odihnă, împotriva tuturor legilor în vigoare, doar pentru a nu se mai aloca o normă de hrană”, a mai precizat Nicușor Cotescu.Cadrele didactice cer ca prin PNRR să se construiască și grădinițe și scoli gimnaziale pentru a descongestiona spațiile de învățământ ajunse la o supraaglomerare de neimaginat, să facă posibil studiul într-o singură tura pentru a reuși implementarea la nivel național a programului ,,Școală după școală”.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS