6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateA apărut metodologia pentru înfiinţarea şcolilor- pilot

A apărut metodologia pentru înfiinţarea şcolilor- pilot

A fost publicată în Monitorul Oficial metodologia pentru acestea. Regulile făcute de Ministerul Educației stau la baza planurilor și a dosarelor de înscriere.

Ce sunt școlile-pilot?

Sunt școli sau clase din școli care pun în aplicare intervenții educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, “în vederea evaluării și determinării potențialului de valorificare extinsă și de fundamentare a politicilor educaționale la nivel național, inclusiv din perspectiva pregătirii tinerilor pentru o bună integrare în societate”, susține textul citat.

Ce anume pot pilota școlile-pilot

  • elemente inovative la nivel de curriculum (noi modele/tipuri de teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluărilor naționale, modalități de organizare/predare-învățare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o nouă disciplină în oferta de curriculum la decizia școlii, o nouă disciplină de studiu care propune abordări transversale, alte documente curriculare care necesită calibrare)
  • variante de organizare a programului școlar de predare-învățare
    modalități de dezvoltare profesională a cadrelor didactice sau de evoluție în carieră;
    -strategii didactice, resurse educaționale, inclusiv din domeniul învățării de tip blended learning/online;
  • intervenții inovative în domeniul managementului școlar și al dezvoltării culturii organizaționale
  • modalități de evaluare a rezultatelor școlare; intervenții inovative bazate pe date de cercetare psihosocială, pentru integrarea optimă în comunitate, pe piața muncii și în societate, în general
  • abordări inovative și tendințe de dezvoltare a științelor educației.

In ultima parte a documentului este prevăzut și că:

“În cazul aplicării unor inovații cu grad mare de complexitate la nivelul curriculumului național (de exemplu, planuri-cadru de învățământ noi, programe școlare noi etc.) este necesară o planificare a implementării intervenției educaționale pilotate pentru un întreg ciclu de învățământ.

Propunerea de pilotare a intervenției educaționale/proiectului de cercetare educațională va include o analiză a impactului demersului propus asupra profilului de formare al absolventului programului, precum și o analiză a elementelor comune pentru unitățile-pilot și unitățile din învățământul de masă, astfel încât să se asigure șanse egale tuturor elevilor la examene/evaluări naționale și să se asigure condițiile minime care ar putea permite transferul de la o unitate-pilot către o unitate de învățământ de masă pe parcursul derulării proiectului sau la finalul acestuia”
Ce trebuie să facă școlile care vor să devină unități-pilot

Pentru a intra în program școlile vor depune la Ministerul Educației solicitarea de includere în programul de pilotare.

Pentru anul școlar 2020-2021, lista unităților de învățământ preuniversitar care vor funcționa ca unități-pilot, experimentale și de aplicație se aprobă prin ordin al ministrului educației și cercetării, până cel târziu la data de 15 august 2020.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS