10.3 C
Craiova
sâmbătă, 11 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateCum se lucrează on-line cu elevii din școlile de top ale Craiovei

Cum se lucrează on-line cu elevii din școlile de top ale Craiovei

Cursurile în unitățile școlare au fost suspendate de trei săptămâni. Școala s-a mutat pentru mulți copii în mediul on-line. În Craiova, cadrele didactice din unitățile de top folosesc resurse educaționale diferite. Acasă copiii fac de la lecții obișnuite de matematică și română până la activități practice, cum ar fi să pregătească micul dejun sau o prăjitură pentru familie. În unele cazuri, din orarul elevilor nu lipsesc nici orele de educație fizică și sport. GdS o să vă prezinte, în rândurile de mai jos, ce activități au făcut elevii din câteva din unitățile școlare din Craiova.

Pentru mii de elevi din Dolj, chiar dacă activitatea la școală a fost suspendată, pregătirea pentru examenele naționale din acest an trebuie să continue. La Colegiul Național „Frații Buzești“, managerul spune că a reușit, de curând, să obțină de la Google acordul ca sesiunile video să fie mai mari de 40 de minute.

„Elevii din clasele a VIII-a și a XII-a se concentrează în această perioadă pe recapitulări, fixări, teste pentru examenele naționale. Se lucrează prin G Suite și de câteva zile și pe Zoom. Am reușit, de curând, să obținem de la Google acordul ca sesiunile video să nu mai fie limitate la 40 de minute. În aceste condiții, mai mulți profesori pot intra să lucreze cu elevii. În aceste zile desfășurăm și program de Școala Altfel și fiecare cadru didactic și-a prevăzut activități specifice“, a precizat Carmen Ștefănescu, directorul Colegiului Național „Frații Buzești“ din Craiova.Și la învățământul primar se lucrează.

„Ne-am văzut în fiecare zi. Am reactualizat cunoștințele, am consolidat. Am insistat pe lecțiile de gramatică, pe subiect și predicat. La matematică am lucrat fracții și figuri geometrice. Am lucrat, am lămurit ce nu știau și fiecare exercțiu l-am discutat on-line“, a mai precizat profesorul pentru învățământ primar Cristina Gherghinescu.

Elev de la Colegiul Național „Frații Buzești” în activități acasă pentru Școala Altfel/

Activități pentru familie în Școala Altfel


Școlarii de la CN  „Frații Buzești“ au trecut în aceste zile și la activitățile Școala Altfel, care au avut la bază cuvintele iubire și ocrotire.

„De luni suntem în Școala Altfel. Prima activitate a fost ”Ce putem face cu mânuțele?”. Am găsit un filmuleț care ne arăta că în funcție de cum ținem palma putem face multe desene, cum ar fi o broscuță, un păun. Copiii au desenat. Am primit și de la Inspectoratul Școlar o notă telefonică în care erau recomandate pentru acest program mai multe site-uri. De acolo am luat diverse povești, cum ar fi povestea apei, povestea pădurii. Am găsit pe acele site-uri inclusiv teste pentru săptămâna altfel“, a mai spus profesorul pentru învățământ primar, Cristina Gherghinescu.

În săptămâna Școala Altfel, școlarii au avut parte și de lecții despre familie. „Miercuri am vorbit cu ei despre familie. A intrat on-line și doamna profesor de religie care le-a ținut o lecție pe tema asta. Și pentru azi (joi, 2 aprilie -n.r.) am continuat cu această temă pentru că le-am dat ca exercițiu să pregătească micul dejun pentru familie și chiar le-a reușit multora dintre ei. Și pentru vineri au de făcut o prăjitură pentru familie sau un desen prin care să își arate dragostea și atașamentul pentru familie“, a mai spus profesorul pentru învățământ primar Cristina Gherghinescu.


103 idei postate de Școala „Gheorghe Țițeica“


Pentru perioada în care sunt cursurile suspendate, Școala gimnazială „Gheorghe Țițeica“ din Craiova a pus pe site pentru elevi, părinți și profesori 103 idei pentru perioada stării de urgență, înainte de care este scris un motto al lui Octavian Paler: „Nu există experienţă căreia să nu-i poţi supravieţui dacă ai curajul să înfrunţi viaţa“.

Vizite virtuale la muzee și biserici, făcute de elevii de la la Școala gimnazială „Gheorghe Țițeica“

„Sunt postate 103 idei, de fapt sunt link-uri către diverse site-uri care oferă de la lecții de matematică până la excursii virtuale în muzee, concertele pe care le ține Opera de Stat din Viena, spectacole gratuite și chiar și jocuri distractive. Sunt site-uri de pe care se pot inspira profesorii, dar și elevii cu familiile lor sau oricine caută o modalitate de petrecere a timpului“, a spus Cerasela Cremene, managerul Școlii gimnaziale „Gheorghe Țițeica“ din Craiova.

Pregătesc examenele, dar și o mare expoziție


Sigur că și cei de la Școala gimnazială „Gheorghe Țițeica“ din Craiova au apelat la platformele de lucru cu elevii și pentru antrenarea celor din ultimul an de gimnaziu pentru evaluarea națională.

Elevi și proiecte lucrate acasă pentru activități on-line la Școala gimnazială Gheorghe Țițeica din Craiova

Toți elevii sunt antrenați însă și pentru organizarea unei expoziții mari atunci când cursurile se vor relua.

„Se lucrează la o expoziție mare care se numește ”Concursul primăverii 2020- Strategie pentru o societate viabilă”. De asemenea, în această sătămână derulăm și programul Școala Altfel în care se fac diverse activități care includ preparate de panificație, dar și teme cum ar fi ”Reducerea risipei alimentare. Mănânc tot ce vreau, dar nu risipesc”. Avem inclusiv ore de educație fizică și sport în on-line“, a mai spus Cerasela Cremene. Managerul Școlii gimnaziale „Gheorghe Țițeica“ din Craiova a mai precizat că profesorii nu sunt obligați să facă aceste activități și profesorii lucrează diferit.


Managerul Școlii „Mircea Eliade“: Înregistrez lecțiile și le pun și pe WhatsApp

Consiliul profesoral on-line al cadrelor didcatice de la Școala Mircea Eliade din Craiova


La Școala gimnazială „Mircea Eliade“ din Craiova, recunoscută pentru că anual are cea mai mare medie generală la evaluarea națională, elevii lucrează on-line.

„Avem și aplicația G Suite, dar în general lucrăm pe Zoom, respectând programul normal. Intră fiecare profesor, după cum avea orarul. Toată școala este pe Zoom. Elevii de clasa a VIII-a, la care am eu ore, din prima zi după suspendarea cursurilor au lucrat pe Zoom. Facem acolo română, matematică, dar și educație plastică, educație tehnologică. Au și încondeiat ouă. Și elevii de la pregătitoare au intrat pe Zoom o dată pe săptămână să se vadă cu cadrele didactice de la clasă și să arate ce au lucrat. Această școală on-line este bună pentru elevi. Reacția lor este mai rapidă, dar și pentru cadrele didactice e un plus la CV. Eu înregistrez lecțiile și le și pun pe WhatsApp ca să le mai poată asculta dacă mai au nevoie să mai audă explicația la vreun exercițiu“, a spus Ioana Genoveva, managerul Școlii gimnaziale „Mircea Eliade“ din Craiova.

Activități practice făcute acasă de elevi de la Școala gimnazială „Mircea Eliade“ din Craiova

Dascălul spune că și pe viitor se așteaptă ca o parte din discipline să se poată predea on-line.

„Cred că se pot reduce numărul de ore și de stat la școală folosind această manieră de școală de acasă. Ceva se va schimba la școală după această etapă. Și noi, profesorii, facem întâlniri pe zoom. Dacă la școală nu avem loc toți, pe zoom avem loc. Ar fi un mare câștig, dacă Ministerul Educației ar asigura resursele necesare elevilor, pentru că în acest moment în oraș poate 50% din elevi au acces la internet și cred că în mediul rural și mai puțin“, a mai spus managerul Ioana Genoveva.


Colegiul Național „Elena Cuza“: Lucrăm și probleme postate de cadre didactice


La Colegiul Național „Elena Cuza“ din Craiova se lucrează on-line cu elevii folosind Google Classroom. ”Avem și două grupuri de WhatsApp, unul de discuții și unul pentru informații. În această perioadă, elevii lucrează subiectele pentru examenele naționale. Dar am lucrat și probleme propuse de profesori pe diferite grupuri. În special, la matematică. Se lucrează. Am primit chiar semnalul la un moment dat că elevii sunt prea aglomerați. Activitarea on-line presupune mai mult timp de muncă și pentru elevi, și pentru cadrele didactice care trebuie să dea și un feedback copiilor”, a spus Liviu Cotfasă, directorul Colegiului Național „Elena Cuza“ din Craiova.

Activitatea on-line se așteaptă să fie una de antrenament, iar odată cu reluarea cursurilor, să se treacă la recuperarea materiei, în stilul clasic de la clasă. „Se lucrează pe aplicațiile recomandate de Ministerul Educației, în special pentru pregătirea examenelor naționale. Avem și o platformă de conducere virtuală care le-a permis elevilor și o vizită virtuală a fabricii Ford. Se fac activități diverse. Sunt convins însă că odată ce vor fi reluate cursurile se va trece la recuperarea materiei“, a spus Vasile Voinescu, directorul Colegiului Național „Ștefan Velovan“ din Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS