Acasă Actualitate Profesorii din Gorj aduc la clasă dezbaterile academice şi educaţia democratică

Profesorii din Gorj aduc la clasă dezbaterile academice şi educaţia democratică

-

Profesorii din județul Gorj din 11 licee tehnologice vor fi primii mentori de dezbateri și vor ghida aproximativ 70 de liceeni din școlile din care fac parte pentru a deprinde abilități de discurs, argumentare și educație democratică. Prin aceste dezbateri vor învăţa despre analiză argumentativă, gândire critică și cunoștințe despre valori democratice.

Dezbaterile se vor organiza la Colegiul Tehnic Motru, Colegiul „Mihai Viteazul” (Bumbești-Jiu), Colegiul Tehnic ”General Gheorghe Magheru” (Târgu Jiu), Colegiul Auto „Traian Vuia” (Târgu Jiu), Liceul Tehnologic ” Constantin Brâncuși” (Peştişani), Liceul Tehnologic „Baia de Fier”, Colegiul Tehnic „Ion Mincu” (Târgu Jiu), Colegiul Economic „Virgil Madgearu” (Târgu Jiu), Liceul Tehnologic „Roșia de Amaradia”, Colegiul „Gheorghe Tătărescu” (Rovinari), Liceul Energetic (Târgu Jiu).

Profesorii din Gorj au fost formaţi printr-un proiect susţinut de Ambasada SUA

Profesorii au fost formaţi la rândul lor un atelier de inițiere în dezbateri academice organizat în weekend-ul 16-17 noiembrie de Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR), care a organizat cea de-a doua etapă a proiectului „Future Citizens 2.0”.

„Future Citizens 2.0” este primul proiect educațional de anvergură națională în care liceeni din zonele rurale și medii defavorizate și profesorii lor primesc, timp de 5 luni, susținere, resurse și mentorat pentru a deprinde abilități de discurs, argumentare și educație democratică. Proiectul, desfășurat în parteneriat cu Funky Citizens, este finanțat de Ambasada Statelor Unite ale Americii.

100 de profesori, înscrişi în proiect

În prima etapă a proiectului s-au înscris mai mult de 100 de profesori din 9 județe (Botoșani, Călărași, Caraș-Severin, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Neamț, Teleorman și Vaslui), luând deja weekend-ul trecut contact cu lumea dezbaterilor prin atelierele ținute de către trainerii ARDOR, chiar la ei în județ. Toți profesorii implicați vor beneficia de susținere prin resurse și sesiuni de coaching de către mentori regionali din rețeaua ARDOR pe toată perioada proiectului pentru a putea să deschidă și să dezvolte cluburi de dezbateri și educație democratică pentru elevii lor, în următoarele luni.

La finalul acestei perioade, atât profesorii cât și elevii vor participa la un eveniment local în care vor putea pune în practică ceea ce au învățat pe tot parcursul proiectului la atelierele susținute.
„Este o bucurie să vedem cu ce deschidere și entuziasm au venit peste 100 de profesori din licee cu multe dificultăți și puține resurse, în timpul lor liber, pentru a învăța despre dezbateri și pentru a adăuga în ‘tolbă’ un instrument suplimentar cu care să poată face diferența în viețile, de multe ori dificile, ale tinerilor cu care lucrează. Vedem dorința ca abilitățile deprinse din dezbateri și din educația democratică și civică să se răspândească la cât mai mulți liceeni și să-i ajute să devină cetățeni activi și informați. Ne bucurăm să putem lucra cu astfel de dascăli și promitem să facem lucruri care să ajute generațiile tinere din România. Fiți cu ochii pe noi și pe Future Citizens 2.0! Mulțumim profesorilor pasionați care au pornit alături de noi în această aventură! Mulțumim partenerilor noștri!”, a spus Emanuel Beteringhe, președinte executiv al ARDOR.

Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) este una dintre cele mai relevante organizații neguvernamentale din domeniul educației din România.

ȘTIRI VIDEO GdS