17 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEducatieRevoltă a părinților la Școala „Mihai Viteazul“

Revoltă a părinților la Școala „Mihai Viteazul“

Părinți elevilor de clasa a IV-a de la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul“ din Craiova s-au prezentat joi la unitatea școlară pentru a cere explicații, după ce au fost anunțați că se va relua examenul pentru admitere la clasa de intensiv engleză
Părinți elevilor de clasa a IV-a de la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul“ din Craiova s-au prezentat joi la unitatea școlară pentru a cere explicații, după ce au fost anunțați
că se va relua examenul pentru admitere la clasa de intensiv engleză

Revoltă joi în curtea Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul“ din Craiova.  Părinții mai multor elevi s-au prezentat joi dimineață la școală după ce învățătoarele i-au anunțat că se vor anula rezultatele examenului pentru formarea unei clase cu program de predare intensivă a limbii engleze. În urma anunțului că probele vor fi reluate marți, părinții au încercat să ceară explicații la nivelul școlii, dar conducerea a fost plecată la o premiere la București. După mai bine de o oră de așteptare, fără nici un răspuns, unii au sunat la Ministerul Educației pentru a cere sprijinul, iar alții au mers la Inspectoratul Școlar Județean Dolj pentru remedierea situației. 

Joi de dimineață, la ora 10.00, în curtea Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul“ din Craiova erau prezenți mai mulți părinți supărați, care așteptau explicații din partea reprezentanților unității școlare, după ce au fost anunțați telefonic, de cadrele didactice de la clasă, că s-a luat decizia de a se repeta examenul pentru formarea unei clase a V-a cu program de predare intensivă a limbii engleze. Examenul s-a derulat pe 14 iunie. Concurența a fost destul de mare. Peste 70 de copii de clasa a IV-a au participat la evaluarea care a constat într-o probă orală și una scrisă. A fost o zi cu o puternică încărcătură emoțională pentru copiii de zece ani, dar și pentru părinții lor, mai ales că rezultatele au fost afișate până seara la avizierul unității școlare. Joi de dimineață, listele au fost luate și tot ce se știa era că se vor relua evaluările. Nemulțumirea a crescut și mai mult când părinții au observat că nici un reprezentant al unității școlare nu le dă explicații. „Suntem nemulțumiți deoarece copiii noștri au susținut un examen la intensiv engleză pentru clasa a V-a. A fost concurență mare. Au fost 70 de copii înscriși care au susținut proba orală și proba scrisă. Aseară (miercuri, 14 iunie -n.r.) s-au afișat rezultatele. Copiii au fost fericiți că au fost la examen și azi de dimineață (joi -n.r.) doamnele profesor de la clase au sunat fiecare părinte și au spus că s-a anulat examenul și că se va susține altă probă marți. Nu mi se pare normal să se anuleze un examen. Nu am întâlnit niciodată o asemenea decizie: într-o zi copiii sunt admiși, în altă zi sunt respinși. Copiii sunt traumatizați. Ei au muncit pentru acest examen. Nu a fost ușor pentru ei. Au avut o probă scrisă, apoi o probă orală. Au stat în căldură, au stat nemâncați multe ore. Au venit de la ora 8.00 la școală și au plecat la ora 16.00. Să supui un copil de zece ani unui asemenea stres și a doua zi să îi spui că s-a anulat totul, și nimeni să nu dea nici o explicație?“, spunea revoltată Izabela Dăscălescu, una dintre mămicile elevilor admiși. Părinții au spus că se așteptau ca după ce s-au luat listele cu rezultatele elevilor, măcar să se fi pus un anunț scris. „A fost miercuri la examen, a văzut seara rezultatele, era reușit. S-a bucurat. Acum ce să-i spun că s-a anulat, că s-a bucurat degeaba? Nu știu ce să-i explic pentru că nu am nimic oficial. Au dezlipit listele de la avizier, fără să pună un anunț scris. Mai mult decât atât, nici un reprezentant din conducere nu mai e în școală, în condițiile în care se și desfășoară alt examen, la franceză“, a spus Cătălin Necșulescu, părintele unui alt elev. Printre părinți a apărut informația că subiectele nu au fost validate, însă aceștia au spus că nu este normal ca o evaluare să se repete din greșeala organizatorilor. „A apărut informația că nu au fost subiectele validate. Cum bagi copiii în concurs dacă nu sunt valide? Și pentru greșeala lor să plătească tot copiii? Am un copil foarte bun, dar nu mai vreau să repete testarea pentru că a fost transfigurat de emoții“, a spus Laura Bârzăneanu. Părinții au spus că au sunat și la Ministerul Educației, iar o parte dintre ei au fost și la Inspectoratul Școlar Județean Dolj.

Copiii dau examen și la franceză, dar nu au studiat la clasă

Menținerea rezultatelor de la examen nu era singura doleanță a celor adunați în curtea unității școlare. Au fost și părinți care au contestat modalitatea de organizare și desfășurare a examenului. „Nu au fost afișate subiectele la oral și la scris cu baremele de rigoare. Să știm și noi ce au făcut copiii“, a spus Emilia Vulcănescu. Alți părinți au spus că au fost copii care au suferit pentru că au picat la diferențe de câteva sutimi. „Ar trebui să se mai facă cel puțin o clasă sau două. Sunt copii buni care nu au intrat pentru câteva sutimi. Al nostru nu a luat șapte sutimi și a venit acasă plângând. Eu nu vreau să se mai dea examenul, dar pe baza mediilor să se mai constituie o clasă“, a spus Ionica Preda. Nemulțumirea a fost alimentată de încă un aspect. Elevii care nu au promovat la clasa de intensiv engleză să susțină examen la franceză, deși nu au avut nici o oră la clasă. „Suntem într-o situație de-a dreptul aiurea. Cei care nu au luat la engleză sunt puși să susțină o probă de franceză, în condițiile în care la școală nu au avut nici o oră de limba franceză. Ce știe el să scrie în franceză dacă nu au studiat niciodată?“, se mai întreba Ionica Preda
„Pe ce criterii selectează dacă nu au studiat franceză. Cum să scrie sau să vorbească în franceză dacă nu știu nimic“, a spus Elena Matei, alt părinte. Elevii care ieșeau din sală și care nu au studiat limba franceză au început și ei să povestească despre cum se derula examenul. „Eu nu am studiat niciodată limba franceză, dar la examen la mine în sală la proba orală profesorii citeau și ne puneau să repetăm după ei. La scris au zis să scriem ceva acolo că nu ne pot ajuta. La clasa vecină le traduceau cerințele subiectelor. La noi nu au făcut asta“, a mărturisit unul dintre candidați.

Managerul unității școlare: „Ni s-a spus că nu s-a respectat procedura“

Contactată telefonic, profesorul Alexandrina Năstase, directorul Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul“ din Craiova, prezentă joi la festivitatea de premiere a unităților școlare la Palatul Parlamentului pentru proiecte europene, a explicat că inițial s-a luat decizia de a relua evaluarea pentru că nu s-a respectat procedura. „Concursul nu s-a anulat, se va relua. A fost o eroare de procedură. Doamnele profesor care au făcut subiectele ar fi trebuit să le ducă să le aprobe doamna inspector școlar de limba engleză, dar nu au făcut acest lucru și, prin urmare, ni s-a spus de la Inspectoratul Școlar că se va relua concursul. A mai fost încă o problemă cu o fetiță care avea certificat Cambridge și care a ocupat locul pe baza acelui certificat conform ROFUIP. Situația a fost transmisă și la inspectorul de specialitate. Va fi însă reluat concursul după aceeași procedură care se folosește și la examenele naționale când se greșește un subiect. Se va apela la subiectele de rezervă și proba va fi reluată marți, începând cu ora 8.00“, a spus directorul Alexandrina Năstase. După discuții la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Dolj, managerul a revenit cu altă precizare: „Rămâne valabil concursul susținut de elevi miercuri. Din discuțiile pe acest subiect, inspectorul școlar de limba engleză ne-a spus că în principiu marți se va relua evaluarea doar pentru un singur loc. Va fi evaluată eleva care a fost validată pe baza certificatului Cambridge. Pe acel loc pot candida și alți copii. Decizia finală se va lua însă vineri dimineață, după ce situația va fi analizată și de doamna inspector școlar general Monica Sună“, a mai spus managerul Alexandrina Năstase. În ceea ce privește organizarea unei evaluări la limba franceză pentru o clasă cu predare intensivă, managerul a motivat că sunt copii care s-au pregătit în particular. „La franceză se organizează concurs pentru o clasă de intensiv chiar dacă nu au fost făcute ore în perioada ciclului primar. Copiii sunt meditați în particular. Se întâmplă la fel ca la admiterea la liceu. Deși în clasele gimnaziale nu se învață limba spaniolă sau limba germană, sunt elevi care se pregătesc suplimentar în particular și ajung să studieze la acest profil. Pentru clasa de franceză, însă, la nivelul unității școlare au fost cursuri de pregătire pentru elevii care au dorit, făcute gratuit de cadrele didactice ale unității școlare“, a mai spus Alexandrina Năstase.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS