27.3 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEducatieȘcolile trec printr-o nouă etapă de reorganizare

Școlile trec printr-o nouă etapă de reorganizare

În învățământul preuniversitar au început demersurile pentru stabilirea rețelei școlare aferente anului 2017-2018, care presupune includerea sau desființarea unor unități de învățământ.
Un rol important îl au consiliile locale, care decid numărul unităților școlare care rămân funcționale până pe data de 15 decembrie, după cum prevede metodologia privind stabilirea rețelei școlare. În procesul de reorganizare se va avea în vedere reducerea învățământului în regim simultan, în care elevi din doi ani diferiți de studiu învață în aceeași sală de clasă, sub îndrumarea unui singur cadru didactic. În Dolj, cele mai multe clase de simultan sunt la învățământul primar.
Din datele centralizate de Inspectoratul Școlar Județean, în acest an școlar, 10,88% din populația școlară de la învățământul primar învață în clase cu regim simultan.
Astfel, elevi de clasa pregătitoare și I învață în aceeași grupă cu cei de clasa a III-a, iar cei de clasa a II-a învață cu cei de clasa a IV-a. Situații de acest gen sunt în localitățile Botoșești-Paia, Cernătești, Câr­na, Balasan – structură a Școlii din Băilești.
Clase cu regim simultan sunt în continuare și la învățământul gimnazial, elevii de clasa a V-a sunt grupați cu cei de clasa a VII-a, iar cei de clasa a

VI-a cu cei de clasa a VIII-a. 500 de elevi învaţă în sistem simultan

La acest nivel edu­ca­țional, 2,5% din populația șco­lară învață în sistem simultan, ceea ce înseamnă 500 de elevi. Astfel de exemple se găsesc și la Dioști și Seaca de Pădure. De asemenea, în Craiova, ca unitate cu clase cu predare în regim simultan este Școala cu clasele I-VIII Făcăi, structură a Liceului Tehnologic de Transporturi Auto. În ceea ce privește reducerea numărului unităților școlare, aceasta se poate face prin mai multe modalități. Una dintre ele este fuziunea care poate fi realizată prin absorbția unei unități școlare de către altă unitate.
O altă modalitate de fuziune este prin contopirea mai multor unități școlare, rezultând o nouă unitate de învățământ. De asemenea, unitățile pot fi divizate prin distribuirea efectivelor de elevi către alte unități, fie total, fie parțial. În aceste procese pot intra atât școlile și grădinițele la care scad efectivele minime de elevi, cât și cele la care efectivele de elevi sunt peste minimul prevăzut de Legea educației. Metodologia mai prevede că se pot păstra și unitățile care au efective mai mici decât minimul prevăzut de lege, dar cu aprobarea Inspectoratului Școlar Județean Dolj.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS