33.5 C
Craiova
vineri, 14 august, 2020
Știri de ultima oră Educatie Școlile trec printr-o nouă etapă de reorganizare

Școlile trec printr-o nouă etapă de reorganizare

În învățământul preuniversitar au început demersurile pentru stabilirea rețelei școlare aferente anului 2017-2018, care presupune includerea sau desființarea unor unități de învățământ.
Un rol important îl au consiliile locale, care decid numărul unităților școlare care rămân funcționale până pe data de 15 decembrie, după cum prevede metodologia privind stabilirea rețelei școlare. În procesul de reorganizare se va avea în vedere reducerea învățământului în regim simultan, în care elevi din doi ani diferiți de studiu învață în aceeași sală de clasă, sub îndrumarea unui singur cadru didactic. În Dolj, cele mai multe clase de simultan sunt la învățământul primar.
Din datele centralizate de Inspectoratul Școlar Județean, în acest an școlar, 10,88% din populația școlară de la învățământul primar învață în clase cu regim simultan.
Astfel, elevi de clasa pregătitoare și I învață în aceeași grupă cu cei de clasa a III-a, iar cei de clasa a II-a învață cu cei de clasa a IV-a. Situații de acest gen sunt în localitățile Botoșești-Paia, Cernătești, Câr­na, Balasan – structură a Școlii din Băilești.
Clase cu regim simultan sunt în continuare și la învățământul gimnazial, elevii de clasa a V-a sunt grupați cu cei de clasa a VII-a, iar cei de clasa a

VI-a cu cei de clasa a VIII-a. 500 de elevi învaţă în sistem simultan

La acest nivel edu­ca­țional, 2,5% din populația șco­lară învață în sistem simultan, ceea ce înseamnă 500 de elevi. Astfel de exemple se găsesc și la Dioști și Seaca de Pădure. De asemenea, în Craiova, ca unitate cu clase cu predare în regim simultan este Școala cu clasele I-VIII Făcăi, structură a Liceului Tehnologic de Transporturi Auto. În ceea ce privește reducerea numărului unităților școlare, aceasta se poate face prin mai multe modalități. Una dintre ele este fuziunea care poate fi realizată prin absorbția unei unități școlare de către altă unitate.
O altă modalitate de fuziune este prin contopirea mai multor unități școlare, rezultând o nouă unitate de învățământ. De asemenea, unitățile pot fi divizate prin distribuirea efectivelor de elevi către alte unități, fie total, fie parțial. În aceste procese pot intra atât școlile și grădinițele la care scad efectivele minime de elevi, cât și cele la care efectivele de elevi sunt peste minimul prevăzut de Legea educației. Metodologia mai prevede că se pot păstra și unitățile care au efective mai mici decât minimul prevăzut de lege, dar cu aprobarea Inspectoratului Școlar Județean Dolj.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

IGPR: Peste 8.000 de tone de azotat de amoniu,...

Poliţiştii au indisponibilizat, în urma unei acţiuni...

ȘTIRI GdS

IN MEMORIAM: Oliviu Gherman, o viaţă dedicată cunoaşterii şi...

Profesorul Oliviu Gherman (n. 26 aprilie 1930, Mihai Viteazu, Cluj – d. 11 august 2020, Bucureşti) a fost un adevărat creator de...

Orban despre creşterea salariilor profesorilor: Vom anunţa o decizie...

“Vom anunța o decizie în acest sens”, a declarat premierul Ludovic Orban, întrebat de ce la rectificarea bugetară taie creșterea salariilor...

Reacţii la „vânzarea” posturilor din învăţământ: „Toată lumea cunoaşte...

Articolul Gds "Cum se "vând" posturile din învăţământ" a adunat multe comentarii atât de la directori de şcoli, profesori cât şi de...

A apărut metodologia pentru înfiinţarea şcolilor- pilot

A fost publicată în Monitorul Oficial metodologia pentru acestea. Regulile făcute de Ministerul Educației stau la baza planurilor și a dosarelor de...

Dolj: Cursuri gratuite de formare pentru profesori

Casa Corpului Didactic Dolj organizează în perioada august – septembrie 2020, pentru profesorii din județ, cursuri de formare continuă gratuite, în regim...

Începe „marea tăvăleală” din învăţământ

După afişarea rezultatelor finale de la concursul de ocupare a postuirilor didactice, încep şi şedinţele publice. Practic, începe marea tăvăleală pentru prinderea...