16.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEducatieNemulțumiri la ISJ Dolj după repartizarea posturilor vacante

Nemulțumiri la ISJ Dolj după repartizarea posturilor vacante

La ISJ Dolj a avut loc, joi și vineri, ședința publică de repartizare a posturilor didactice vacante (Foto: Traian Mitrache)
La ISJ Dolj a avut loc, joi și vineri, ședința publică de repartizare a posturilor didactice vacante (Foto: Traian Mitrache)

Mai multe educatoare de la școli din Dolj, care și-ar fi dorit să prindă un post în Craiova sau mai aproape de oraș, s-au declarat nemulțumite cu metoda adoptată de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) la ședința publică de joi. Acestea susțin că nu s-au respectat criteriile de prioritate privind ocuparea posturilor vacante și că ISJ a preferat suplinitorii înaintea cadrelor didactice titulare. Inspectoratul susține însă că au fost respectate toate etapele din metodologia privind mobilitatea personalului din învățământul preuniversitar.

Ședința publică de repartizare și ocupare a catedrelor vacante rezervate, care au mai rămas în urma reactualizării listei posturilor, programată joi și vineri, la sediul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Dolj, nu a fost lipsită de scandal. Mai multe educatoare de la școli din județ, cadre didactice titulare prin detaşare, s-au declarat joi nemulțumite de modul în care Inspectoratul ar fi ales să aplice metodologia privind mobilitatea personalului din învățământul preuniversitar. Educatoarele, care și-ar fi dorit să prindă un post în Craiova sau mai aproape de oraș, susțin că, potrivit criteriilor de prioritate privind ocuparea catedrelor vacante ar fi trebuit să aibă întâietate în a-și alege postul, însă reprezentanții ISJ Dolj nu ar fi ținut cont de metodologie și ar fi pus suplinitorii înaintea lor.
„Astăzi (joi – n.r.) a fost repartizarea posturilor în ședință publică potrivit metodologiei, dar aceasta nu s-a respectat, mă refer la articolul 94, aliniatul 5. Inspectoratul a băgat întâi suplinitorii și după aceea pe noi, detașații la cerere prin concurs sau în interesul învățământului. Am mers să vorbim cu cei de la ISJ, să le cerem să respecte metodologia, dar nu ne-au băgat în seamă, au spus că ei respectă metodologia dumnealor. Ar fi trebuit să bage înainte cadrele didactice titulare prin detașare la cerere, cum se spune la punctul c. Dânșii au luat însă în calcul înainte suplinitorii care au dat concurs anul acesta și nu fost titulari și abia după aceea pe noi, titularii, iar noi nu am mai avut ce posturi să luăm, că s-au dat toate la suplinitori. Sunt în jur de 50 de dosare depuse cu detașare la cerere prin punctaj, dar nu au mai fost posturi și pentru noi“, a spus Gabriela Moană, educatoare la Școala Gimnazială Beloț, din comuna Sopot. „Noi am fi luat posturile care erau, în ordinea punctajelor, și ar fi rămas posturi și pentru suplinitori. Așa ei au luat tot, iar noi am rămas cu aceleași posturi. Aș fi dorit un post în Craiova sau, oricum, mai aproape de oraș“, a adăugat aceasta.
În Metodologia-Cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2016-2017, la art. 94, alin (5), se menționează că „în perioada prevăzută în calendar, inspectoratul şcolar repartizează, în şedinţă publică, în ordine: a) cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluţionată prin detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată; b) cadrele didactice titulare rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice; c) cadrele didactice titulare prin detaşare la cerere; d) candidaţi cu studii corespunzătoare postului rămaşi nerepartizaţi sau cu norma incompletă; e) candidați repartizați după concursul naţional din sesiunea 2016 şi candidaţi repartizaţi în baza rezultatelor obţinute la concursurile de titularizare 2015, 2014, 2013, 2012, 2011 sau 2010 în etapele anterioare, care nu s-au prezentat la posturi didactice/catedre și care solicită o nouă repartizare“.

„Doamnele educatoare care vor posturi bune în oraș sunt invitate la concurs“

De partea cealaltă, reprezentanții ISJ Dolj susțin că metodologia a fost respectată, iar educatoarele nemulțumite nu se încadrează la criteriul menționat de acestea (art. 94, alin 5, lit. c), ci la un alt articol din metodologie (art. 84, alin. 13). Prin urmare, nu ele ar avea prioritate la posturile vacante la care au făcut referire. „În ședința publică am respectat etapele conform metodologiei, astfel că am rezolvat cu prioritate cadrele didactice restructurate și nesoluționate etapele anterioare, completările de normă și de catedră, detașările la cerere a cadrelor didactice titulare anterior anului 2016, care au participat la concursul de titularizare de anul acesta și au obținut note peste 7. De asemenea, am avut etape în care am repartizat sau am ocupat posturi cu note peste 7 la concursul din 2016, detașare prin concurs în ordinea descrescătoare a punctajelor, am ținut cont și de continuitățile care au fost date cu acord de principiu în luna aprilie, iar posturile au apărut ulterior. Așadar, au fost respectate toate etapele așa cum sunt ele prevăzute în metodologie“, a precizat joi, pentru GdS, Janina Vașcu, inspector școlar general adjunct în cadrul ISJ Dolj.
„Am înțeles că doamnele educatoare au fost supărate pentru că după 1 septembrie au fost câteva cereri pentru concedii fară plată sau concedii pentru îngrijirea copilului la grădinițele din Craiova, însă prioritate au avut doamnele educatoare care au dat concurs anul acesta. Dumnealor s-au detașat cu prioritate. Celelalte educatoare participau la detașare prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor, dar prioritate aveau după notele de la concursul din 2016. Doamnele educatoare care vor posturi bune în oraș sunt invitate să participe la concurs de acum înainte și să obțină note mari.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS