22.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEducatieMEN: Subiectele la proba de română a evaluării au fost conform programei şí de nivel mediu

MEN: Subiectele la proba de română a evaluării au fost conform programei şí de nivel mediu

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a precizat că subiectele la proba de limba română a evaluării naţionale au fost realizate în concordanţă cu programa şcolară şi au avut un „nivel de abordare mediu”, iar baremul lor a permis punctarea oricări rezolvări corecte.
„Subiectele la proba de limba şi literatura română din cadrul evaluării naţionale, sesiunea iunie 2014, au fost realizate în concordanţă cu programa şcolară parcursă de elevi şi cu prevederile metodologiei de examen. De asemenea, subiectele au avut un nivel de abordare mediu, aşa cum a demonstrat-o procentul ridicat de elevi care au obţinut medii peste 5 (73,1%). În plus, pe lângă pregătirea constantă de la clasă, susţinută de cadrele didactice, MEN a oferit elevilor modele de subiecte similare cu acelea pe care le-au avut de rezolvat, încă de la sfârşitul lunii octombrie 2013, când au fost publicate pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro. Prin simulările naţionale, la care au participat toţi elevii de clasa a VIII-a, MEN a avut ca obiectiv familiarizarea acestora cu situaţia de examen”, se arată în comunicatul ministerului.
În baremul subiectelor s-a precizat, încă de la început, că „se punctează oricare alte formulări/modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor”. Baremul a permis corectorilor să puncteze elevii pentru orice descriere corectă, în temă, a subiectelor tratate.

Precizările MEN vin după ce Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi a adresat, vineri seară, o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, în care a enumerat nemulţumirile membrilor săi legate de subiectele la limba română la evaluare.

Prima nemulţumire este aceea că elevii de clasa a VIII-a au trebuit să rezolve mai multe cerinţe legate de o poezie „filozofică” („Gânduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu) ale cărei teme, susţin părinţii, se studiază în liceu.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi reclamă şi că „cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înţeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită”.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS