Acasă Educatie Fraude şi la simularea bacalaureatului

Fraude şi la simularea bacalaureatului

-

http://www.youtube.com/watch?v=CMOvntfkFbc

Simulările pentru examenul naţional de bacalaureat au debutat, ieri, sub semnul tentativelor de fraudă. În Dolj, cinci elevi au fost eliminaţi de la proba de limba şi literatura română pentru că au fost surprinşi folosind telefoanele mobile pentru a rezolva subiectele.

Tentativele de fraudare au fost înregistrate atât în rândul elevilor de clasa a XI-a, cât şi a celor de clasa a XII-a. „Au fost trei eliminaţi la clasa a XI-a de la Colegiul Naţional Economic «Gheorghe Chiţu», Colegiul Tehnic de Arte şi Meserii «Constantin Brâncuşi» şi  Colegiul Tehnic «Ştefan Milcu» din Calafat, iar la clasa a XII-a au fost doi eliminaţi, unul de la Liceul «Matei Basarab» şi celălalt de la Liceul «Traian Vuia» din Craiova. Nici unul dintre elevi nu va fi supus unor sancţiuni suplimentare pentru că simulările au doar rolul de a arăta nivelul de pregătire pentru examenele naţionale“, a declarat inspectorul general Georgică Bercea. Pe lângă eliminaţi au fost înregistraţi şi mulţi absenţi. 2.000 de elevi din cei 11.000 înscrişi nu s-au mai prezentat la evaluare. La clasa a XI-a, din cei 6.468 de liceeni înscrişi au fost prezenţi 5.352, iar la clasa a XII-a, din 5.464 de elevi s-au prezentat doar 4.392.

Au uitat personajele lui Rebreanu şi Caragiale

În ceea ce priveşte subiectele, elevii de la liceele tehnologice au precizat că cea mai dificilă cerinţă a fost la partea a III-a. Chiar dacă variantele au fost diferite, în funcţie de profil, ultimul punct a vizat aceleaşi opere pentru toţi liceenii. Astfel, la clasa a XII-a, elevii au avut de realizat un eseu în care să evidențieze particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o operă scrisă de Liviu Rebreanu. Unii au fost luaţi prin surprindere. „Nu am mai învăţat comentariul. Rebreanu este singurul autor pe care nu l-am mai studiat pentru evaluare şi nu mi-am amintit nici un personaj. Nu am ştiut ce să scriu“, a declarat Florentina Vasile. De altfel, nici personajele lui Caragiale nu se mai bucură de popularitate în rândul adolescenţilor. Au demonstrat-o elevii de clasa a XI-a, care au avut de făcut un eseu în care să evidenţieze particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o comedie studiată. „În mod normal, trebuia să scriu despre un personaj din opera «O scrisoare pierdută», dar nu am făcut aşa. Nu mi-am amintit nici opera, nici personajele. Probabil din cauza emoţiilor. A fost şi prima simulare pe care am susţinut-o“, a explicat Nicoleta Ştirbu.

Cerinţe în funcţie de profil

Primele două subiecte de la simularea probei de limba şi literatura română au fost apreciate de elevi ca fiind accesibile. Acestea au fost diferenţiate în funcţie de profil. La clasa a XI-a, profil real-tehnologic, la primul subiect, elevii au avut în față un fragment din „Margărita“, de Vasile Alecsandri. Pe baza textului, liceenilor li s-a cerut să numească sinonime la mai multe cuvinte din text, să explice rolul virgulei într-o secvență, să construiască un enunț care să conțină verbul „a duce“, să precizeze două motive literare din text și perspectiva narativă folosită de autor. De asemenea, aceștia au avut de comentat un fragment din text, în limita a 60 -100 de cuvinte.
La subiectul al doilea, elevii au avut de redactat un text argumentativ despre impactul rețelelor de socializare asupra tinerilor, în limita a 150 – 300 de cuvinte. La profilul uman-pedagogic, subiectul a avut următoarea structură: în prima parte, un text din opera „Tinereţe fără tinereţe“, de Mircea Eliade, pe baza căruia să se răspundă la nouă cerinţe, la partea a doua, un text argumentativ despre rolul artei în educaţia tinerilor.
 Elevilor de clasa a XII-a, profil real-tehnogic, în prima parte li s-a dat un fragment dintr-o piesă de teatru de Teodor Mazilu, „Somnoroasa aventură“, pe baza căruia li s-a cerut să numească sinonime la mai multe cuvinte, să explice rolul virgulei într-o propoziție, să menționeze câteva motive literare și modalități de caracterizare a unui personaj, dar și să comenteze o secvență din text.
Cel de-al doilea subiect le-a propus elevilor să redacteze un text argumentativ despre importanța călătoriilor în formarea personalității tinerilor, în limita a 150 – 300 de cuvinte. Cei de la profilurile uman-pedagogic au avut de rezolvat un subiect pe următoarea structură: la prima parte, un text la prima vedere din opera „Titanic Vals“, de Tudor Muşatescu, pe baza căruia să se răspundă la nouă cerinţe, iar la partea a doua să realizeze un text argumentativ despre importanţa studierii disciplinelor umaniste.
Simulările continuă şi miercuri, 5 martie, cu proba obligatorie a profilului la matematică şi istorie şi vineri, 7 martie, cu proba la alegere din aria curriculară a specializării. Rezultatele simulărilor vor fi afişate pe 14 martie.

ȘTIRI VIDEO GdS

O procuroare a încasat diurne necuvenite de aproape 33.00 de lei

Prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Oravița, Otilia Iolanda Isac (fostă Micloșină), a fost dată în judecată de Administrația Națională a Rezervelor...