13.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinAutoFord Ranger RAPTOR pe culmile Balcanilor de Vest

Ford Ranger RAPTOR pe culmile Balcanilor de Vest

-

Un nou an, o noua aventura marca FordPLUSAUTO! De data aceasta cu noul Ranger RAPTOR 2023. De ce? Pentru varfurile inalte de peste 2000 m, cu drumuri de piatra si urcusri cu pante de peste 15%, cu imagini pitoresti ce numai in povesti gasesti!

Cei 2 Rangeri RAPTOR benzina V6 Biturbo, AT10 de 292 CP si cca 500 nm cuplu au facut ca varfurile muntilor sa para foarte usor de cucerit, desi unele cum ar fi Varful Vitorog la 1960 m era pregatit in trecut sa faca fata inclusiv la un bombardament atomic. Aici Tito (presedintele Ex-Yugoslaviei) construise unul din bunkerele antiatomice de unde cei 150 de soldati puteau vedea jumatate de Bosnia si puteau coordona razboiul. Ca venii vorba de bunkere, la Kojnie in Bosnia avea Tito locul preferat ce putea adaposti pana la 350 de persoane pentru 6 luni. Acesta este singurul care a fost pastrat intact, iar acum este muzeu.

A devenit un obicei cand plecam sa punem si sa strangem corturile in fiecare zi (de vreo 9 ori in aceasta deplasare), sa pregatim masa, sa stabilim traseul de a doua zi, sa ne reaprovizionam, etc. Cum ar fi spus Radu, prietenul nostru din prima expeditie, “micro-tribul” facea sa apara si sa dispara imediat, din benele imense cu hardtop, corturi, mese si scaune, bucataria, aragazul si chiar gratarul parca inca “fumegand”! Cazarea la mii de stele a fost buna, temperaturile fiind in majoritatea noptilor peste 7-8 grade. La ultima campare la peste 1800 o ploicica si-a aratat cativa colti dar nimic de speriat.

In fiecare zi Raptorii ne urcau la cca 2000m altitudine astfel incat si Varfurile Veliko Klekovaca 1962 m, Plocno 2228 m si  Bjelasnica 2067 m din Bosnia Hertegovina au fost calcate de rotile de 17” echipate cu cauciurie BF Goodrich All Terrain KO2 Baja Champion LT285/70R17. La aceste altitudini si panorama oferita de peisajul muntos aveai impresia ca esti in fiecare zi in alta lume; varfuri golase cu multa piatra contrastand cu paduri dese de brazi si fag ce se oglindeau in cate un lac. Caci si Bosnia si Muntenegru au multe rauri si lacuri de o limpezime impresioananta.

Pe vai, prin padure, pe iarba umeda am testat si celelate moduri de condus Baja, Muds, Slippery. Aceste setari implicite fac ca Raptorul benzina sa abordeze orice teren cu mare usurinta. Bineinteles si abilitatile soferilor experimentati cu aventuri de acest gen fac si ele diferenta. Pietrele ascutite au fost cel mai mare pericol de taiere a cauciucurilor, dar cu presiunea corecta totul a fostul ok. In schimb, am luat pe sosea cu asfalt un bolt de fier care facea loc usor la aer sa iasa din roata. Martorul din bord ne-a arata exact ce presiune avem. Noroc ca la o benzinarie in 15 km am rezolvat-o imediat, fara sa se desumfle de tot, cu un kit de reparatie caucicuri. Asa ca va recomand sa aveti asa ceva in orice masina.

De exceptie a fost si sistemul media Sync 4, cu ecran tactil central de 12 inchi și cele 4 camere de luat vederi care ne arata altitudinea sau vreun alt obstacol (copaci, pietre, iarba, etc), iar Navigatia a gasit aproape toate drumurile inclusiv de offroad. Surprinzator am putea spune pentru Bosnia si Hertegovina, Muntenegru. Displayul central a fost valoros pentru informatiile pretioase de inclinare ale masinii stanga/dreapta, de unghirurile de panta, despre sistemul de tractiune 4×4.

“Micro-tribul” FordPLusauto de 8 persoane a fost mai mult decat o echipa: cei experimentati au facut sa se simta ca intr-o familie pe cei noi veniti (pentru unii pentru prima data la cort) si astfel calatoria noastra sa fie confortabila, distractiva, unica in felul ei. Caci sigur vor urma si altele, cu alte provocari.

Impreuna cu voi, acceleram spre viitor!

Adrian Marasescu, Director Vanzari FordPLUSAUTO

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

Un șofer a murit după ce s-a răsturnat cu...

O cisternă cu etanol înmatriculată în Republica Moldova s-a...

ȘTIRI GdS