14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024

COMUNICAT S.I.F. Oltenia S.A.

cu privire la inițierea procedurii de preselecție a auditorului financiar conform Normei A.S.F. nr.13/2019, modificată și completată de Norma A.S.F. nr.27/2019 în vederea numirii de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor a auditorului financiar și a duratei contractului de audit financiar


    Consiliul de Administrație al S.I.F. Oltenia S.A. a hotărât inițierea procedurii de preselecție a auditorului financiar, în vederea numirii de către Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor a auditorului financiar și a duratei contractului de audit financiar.

    Procedura de preselecție este realizată de către Consiliul de Administrație.
        Conținutul dosarului pentru depunerea ofertelor auditorilor financiari:
        I. Informații relevante privind firma de audit, care să cuprindă cel puțin următoarele informații:
    1. Date despre firmă: experiența în domeniu, prezentarea unui portofoliu de clienți relevanți, etc.;
    2. Resursele umane: prezentare nume partener cheie de audit, experiența relevantă a acestuia;
    3. Modalitatea de abordare a auditului: înțelegerea nevoilor și riscurilor afacerii, procesele interne ale auditorului menite să asigure furnizarea de servicii de audit aliniate nevoilor specifice ale S.I.F. Oltenia S.A.;
    4. modalitatea de asigurare a calității procesului de audit și a cerințelor de independență și evitare a conflictelor de interese.   

II. Oferta tehnică va cuprinde:

Document eliberat de A.S.P.A.A.S. / C.A.F.R. care atestă că firma de audit este înregistrată în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit, publicat de A.S.P.A.A.S., în conformitate cu reglementările legale în vigoare și să dețină experiență în exercitarea profesiei de minimum 4 ani;


Certificat constatator emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului, cu starea la zi a persoanei juridice, în original;
Document eliberat de A.S.P.A.A.S. / C.A.F.R. care sa cuprindă referiri la ultima inspecție efectuată, după caz;
Contract de asigurare de răspundere civilă profesională, valabil la data depunerii documentației, în copie;
Cazier judiciar și cazier fiscal, în original;


Pentru partenerul-cheie de audit: curriculum vitae, semnat si datat, document prin care se atestă calitatea de auditor financiar înregistrat în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit, publicat de A.S.P.A.A.S., în categoria auditorilor financiari activi, o declarație pe propria răspundere, sub semnătură olografă, din care să rezulte că nu a fost sancționat disciplinar printr-o decizie rămasă definitivă în ultimii 3 ani de către autoritățile competente care supraveghează activitatea acestora, precum și o declarație completată din care să rezulte faptul că nu se află într-o situație de incompatibilitate ori conflict de interese prevăzută de legislația în vigoare (conform Anexei nr.1 la Norma nr.13/2019 consolidată);


Lista auditorilor financiari angajați cu contract individual de muncă, înregistrați în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit, publicat de A.S.P.A.A.S., la rubrica activi, ce vor desfășura activități în relația cu S.I.F. Oltenia S.A.;


Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al firmei de audit, sub semnătură olografă, din care să rezulte faptul că firma de audit nu a fost sancționată disciplinar printr-o decizie rămasă definitivă în ultimii 3 ani de către autoritățile competente care supraveghează activitatea acestora, dar și că nu a fost sancționată de către autoritățile române sau străine din domeniul financiar cu interdicția de a desfășura activități în sistemul financiar-bancar ori cu interdicția temporară de a desfășura astfel de activități în ultimii 10 ani;


Declarație pe propria răspundere, sub semnătura olografă a reprezentantului legal, din care să rezulte faptul că firma de audit nu se află într-o situație de incompatibilitate ori conflict de interese prevăzută de legislația în vigoare (Anexa nr. 2 la Norma nr. 13/2019 consolidată);


Chestionar completat în forma prezentată în Anexa nr.4 la Norma nr. 13/2019 consolidată.

III. Oferta financiară pentru auditarea:

    a) Situațiilor financiare întocmite în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară(IFRS) individuale pentru anii financiari 2022-2024;
    
    b) Situațiilor financiare întocmite în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară(IFRS) consolidate pentru anii financiari 2022-2024;
    
    Ofertele vor fi înaintate începând cu data de 26.02.2021 până la data de 10.03.2021, orele 17:00, pe adresa de e-mail [email protected] și prin poștă.
    Persoana de contact: Mihaela Colceriu (mail [email protected]).
    
    Potrivit Art.23 din Norma A.S.F. nr. 13/2019:
    - contractul de audit se încheie până la data de 31 octombrie a anului în curs, astfel încât să intre în vigoare începând cu data de 1 ianuarie a anului următor;
    - prețul contractului de audit se stabilește în moneda agreată de părți;
    
    Consiliul de Administrație va analiza ofertele depuse, ce îndeplinesc criteriile profesionale necesare exercitării atribuțiilor de auditor financiar, care vor fi transmise în termenul prevăzut în prezentul comunicat. Criteriul folosit pentru selectarea auditorului este cel al obținerii celor mai bune servicii pentru S.I.F. Oltenia S.A. din punct de vedere financiar și reputațional.


    Oferta selectată de Consiliul de Administrație va fi supusă aprobării acționarilor, în cadrul Adunării Generale Ordinare a Acționarilor S.I.F. Oltenia S.A.
    La data de 31.12.2020, S.I.F. Oltenia S.A. avea în portofoliu participații la un număr de 42 societăți comerciale. Valoarea nominală a portofoliului de acțiuni administrat este de 618.985.752 lei, iar cea de piață este de 2.014.682.452 lei.


    La data de 31.12.2020, S.I.F. Oltenia S.A. deținea pachete majoritare de acțiuni la 12 societăți comerciale:
    1. COMPLEX HOTELIER DB. S.A. Târgoviște;
    2. VOLTALIM S.A. Craiova;
    3. MERCUR S.A. Craiova;
    4. GEMINA-TOUR S.A. Rm. Vâlcea;
    5. ARGUS S.A. Constanța;
    6. FLAROS S.A. București;
    7. CONSTRUCȚII FEROVIARE S.A. Craiova;
    8. UNIVERS S.A. Rm. Vâlcea;
    9. PROVITAS S.A. București;
    10. TURISM S.A. Pucioasa;
    11. ALIMENTARA S.A. Slatina;
    12. LACTATE NATURA S.A. Târgoviște.
    Aceste societăți intră în perimetrul de consolidare al situațiilor financiare întocmite în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS)
    
Sorin-Iulian Cioacă
Președinte/Director G
eneral
    
    Ofițer de Conformitate
    Viorica Bălan

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS