12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriEduard Ciceu, candidat la Primărie: „Avem nevoie de un PR de oraş pentru a dezvolta Craiova”

Eduard Ciceu, candidat la Primărie: „Avem nevoie de un PR de oraş pentru a dezvolta Craiova”

Pas cu pas, urmând toate etapele fireşti, fără a face salturi artificiale care nu aduc nimic sănătos, ci doar proiecte şubrede, fără o temelie bine gândită, Eduard Ciceu îşi propune să lucreze intens la un PR de oraş pentru Craiova. La imaginea oraşului său natal, văzut drept „ninja city” în spectacolele de stand-up comedy.

Eduard Ciceu, candidatul PRO România la Primăria Craiova, lucrează de 16 ani în marketing şi publicitate. Este director de creaţie, iar profesia sa a contribuit esenţial la conturarea programului său politic pentru evoluţia Craiovei. Planificarea strategică este una dintre condiţiile fundamentale ale succesului unui om de marketing şi publicitate. Iar lui Eduard nu îi lipseşte.

Craiova are o imagine şubredă la nivel naţional

Tânărul candidat la Primăria Craiova porneşte de la elementele fundamentale ale unui plan de marketing pentru dezvoltarea oraşului. O simplă analiză SWOT (puncte tari, slabe, oportunităţi şi ameninţări – n.r.).

“Avem o imagine proastă la nivel naţional. PSD ne-a “ajutat” să conturăm această imagine. Olguţa Vasilescu a fost şefă de campanie a Vioricăi Dăncilă. Unii au asociat acest lucru cu ideea că oraşul Craiova a susţinut o analfabetă pentru funcţia de preşedinte al României”, spune Eduard.

Iar imaginea unui oraş „roşu” nu este singura problemă.

„Dacă mergi la stand-up comedy în Bucureşti, ştii deja că oraşul nostru e catalogat drept “ninja city”. O foarte lungă perioadă, la nivel de imagine pe TV erau bătăi cu săbii, interlopi din Craiova. Toate aceste lucruri livrate publicului au rămas în subconştient”, adaugă Eduard Ciceu.

Imaginea oraşului e strâns legată de dezvoltare

Candidatul Pro România la Primăria Craiova explică de ce este atât de important să lucrăm la imaginea oraşului.O imagine bună atrage investitori, atrage studenţi din zone adiacente şi duce, în mod firesc, la o dezvoltare pe mai multe planuri.

Ce ar fi de făcut? „Luăm top3 agenţii de PR, le strângem la o masă şi facem un plan de PR pentru a scoate în faţă tot ce e mai bun în acest oraş. Şi avem multe lucruri bune. De exemplu, mulţi oameni din ţară nu ştiu că avem unul dintre cele mai mari parcuri naturale din Europa şi este un parc absolut superb, care merită promovat intens. Un festival în alt oraş din ţară se organizează pe stadion, noi putem face un festival în parc. Putem face un festival de trei zile la standarde europene, cu scena pe Velodrom, cu zonă de campare. Ai acces pe bază de brăţară, le oferi participanţilor opţiuni de petrecere a timpului liber, vizite la muzeu, promovezi arta lui Brâncuşi şi aşa mai departe. Odată ce ai adus un om la festival, îi faci un circuit întreg, poţi face un program, creezi un circuit economic. Vin mii de oameni, mulţi studenţi. Poţi amenaja o zonă cu facultăţile care să îşi promoveze oferta educaţională.

Oraşul devine vibrant, cu ajutorul marketingului, ajunge în lista de opţiuni a tinerilor din zone precum Vâlcea sau Slatina, care pot fi atraşi aici”, explică Eduard Ciceu.

E nevoie de promovarea zonei de business

Eduard subliniază importanţa construirii unei campanii puternice de PR şi în zona de business. “Când citeşti presa financiară din România, Craiova apare legată, aproape mereu, de Ford. Sunt multe alte companii importante aici. Ne-ar ajuta să vorbim mai intens de profilul economic al Craiovei pentru vizibilitate în zona de investitori”, spune candidatul la primărie.

Planurile ar implica şi soluţii de smart city, soluţii „verzi pentru trafic”, atragerea de companii specializate pentru transport alternativ, care nu este deloc încurajat în Craiova, în timp ce alte mari oraşe din România sunt mult înaintea noastră.

“Avem un plan de mobilitate urbană, dar ce a făcut municipalitatea cu el? Este recomandat în acest plan un pasaj la Calu Mort. Administraţia noastră a pus nişte bidoane şi a improvizat nişte giratorii, în loc să acceseze fonduri şi să mişte lucrurile”.

Evenimente în parteneriat public-privat

Eduard Ciceu crede că evenimente majore, care să crească vizibilitatea oraşului şi să contribuie la o campanie de branding sunt oportune, dar „nu improvizaţii, bâlciuri cu tiribombe, Dracula Parkuri ascunse în cartiere. Municipalitatea trebuie să se alăture ca partener, dar să susţină o companie care se ocupă de evenimente de acest fel. O companie mare, cunoscută, nu vorbim de firme mici, clienţi de partid. Nu o să reuşească o primărie să facă un festival sau un Dracula Park fără a avea experienţa unor companii cu adevărat cunoscute în domeniu. Nu poţi administra un astfel de proiect, nu poţi stăpâni un astfel de concept la fel cum ar face-o specialiştii în domeniu. Cum ar putea vreodată o primărie să concureze cu un Disneyland sau Legoland? Companiile care au ajuns mari au o istorie de zeci de ani în spate. În alte ţări, se fac parteneriate public-privat. Primăria vine cu terenul, cu o parte din finanţare, dar compania vine cu experienţa în managementul proiectului respectiv. Acesta e modelul reuşitei”, crede Eduard Ciceu.

Acesta consideră şi că stadionul de fotbal ar trebui mai bine valorificat: „Pe stadion poţi face multe lucruri, e păcat să rămână disponibil doar pentru meciurile unei echipe de fotbal. Poţi face concerte cu artişti internaţionali, spectacole care să aducă public, dar organizate ireproşabil”.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS