-1.8 C
Craiova
joi, 28 ianuarie, 2021
Știri de ultima oră Bani & Afaceri Acordarea eșalonării la plată, publicată în Monitorul Oficial

Acordarea eșalonării la plată, publicată în Monitorul Oficial

Contribuabilii pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, începând de astăzi,  cererile pentru accesarea eșalonarii la plată simplificate.
În Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020, a fost publicat Ordinul președintelui A.N.A.F. nr. 3896/2020 prin care a fost aprobată procedura de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, în formă simplificată.

Modelul cererii de eșalonare la plată este prevăzut în Anexa nr. 1 la Procedura de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central și poate fi descărcat pe pagina de internet a A.N.A.F., accesând pentru notificare – link-ul  http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/C_OPANAF_3896_2020.pdf.

Contribuabilii persoane fizice și juridice pot accesa eșalonarea la plată simplificatăpe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru obligațiile fiscale principale și accesorii datorate după data declarării stării de urgență.

Condiții de îndeplinit

Pentru a accesa eșalonarea la plată simplificată nu este necesar să se constituie garanții, ci trebuie doar îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:

  • să se depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, se poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare;
  • să nu se înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală. În cazul în care, la data stării de urgenţă se înregistrează astfel de obligaţii fiscale restante, acestea trebuie stinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
  • să nu fie în procedura falimentului;
  • să nu fie în dizolvare;
  • să fie depuse toate declarațiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
  • să nu se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară. Prin excepție, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative și judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiția se consideră îndeplinită.
            

Pe perioada eșalonării la plată se pot depune două cereri de modificare a eșalonării la plată – în situația în care se dorește includerea în eșalonare a obligațiilor care constituie condiție de plată, precum și două cereri de menținere a valabilității eșalonării la plată – în cazul în care a fost pierdută valabilitatea eșalonării la plată, ca urmare a neîndeplinirii conditiilor.
Cererea de eșalonare la plată se soluționează în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii acesteia.  La cerere nu se anexează alte documente, în afara propunerii de grafic de eșalonare și nici nu este necesară constituirea de garanții.

Facilități fiscale

De asemenea, reamintim tuturor contribuabililor de facilitățile fiscale pe care le pot accesa pentru conformarea la plata obligațiilor fiscale, detaliate în anexa la comunicatul de presă:
•        Eșalonarea la plată conform Codului de procedură fiscală
•        Anularea obligațiilor de plată accesorii
•        Restructurarea obligatiilor bugetare

                 
Informații suplimentare se pot obține utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet a instituției noastre: www.anaf.ro sau telefonic, prin contactarea Serviciului de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

Doar 164 de angajați ai CEO din 12.000, vaccinați...

Campania de vaccinare a personalului din companiile esențiale este...

ȘTIRI GdS

00:01:05

Cassia Park, parc logistic pentru depozitare în condiții stricte...

În urmă cu 12 ani, Cătălin Micu a decis să intre pe piața depozitelor logistice și să valorifice un segment special, de care piața...

Impozitul zero pe salariul minim ar putea deveni realitate...

Impozitul zero pe salariul minim ar putea deveni realitate cam în doi ani. Doar după finalizarea unui studiu de impact. Atunci când veniturile bugetare...

MFP a împrumutat peste 500 de milioane de lei...

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat, luni, 508,9 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat de tip benchmark, cu...

COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND LANSAREA PROIECTULUI CU TITLUL „Eficientizarea...

Tipul materialului: Comunicat de presaTitlul proiectului: Eficientizarea activitatii RST EXPERT SRL prin achizitia de echipamenteNumele beneficiarului: RST EXPERTSRLObiectivul general al proiectului il constituie eficientizarea...

Când trebuie conectate casele de marcat la serverele ANAF

Firmele mici și mijlocii trebuie să se conecteze la serverele ANAF. Legiuitorii au amânat perioada aplicării amenzilor până la 31 martie, însă au rămas valabilă obligativitatea conectării caselor de marcat electronice fiscale la serverele ANAF. Acel termen se apropie. Ce trebuie să facă firmele?

Mezeluri din Bănie organizează un concurs pe Facebook cu...

Mezeluri din Bănie împreună cu Lactag Pe Gustate organizează, în această perioadă, un concurs atractiv pe pagina de Facebook Mezeluri din Bănie. Ce premii puteți...