15.3 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăAdvertorialeCum te ajută un site bine structurat să te poziţionezi mai bine în Google

Cum te ajută un site bine structurat să te poziţionezi mai bine în Google

Crearea unui site web nu este atât de uşoară cum pare, pentru că ea nu se face la întâmplare. Profesioniştii în domeniu acordă o mare importanţă modului de structurare şi de optimizare, astfel încât site-ul să fie nu doar atrăgător, ci şi funcţional şi eficient, indiferent că este vorba de un site de prezentare sau de un magazin online.

Modul în care creatorii unui site fac structura acestuia îşi va spune cuvântul asupra vizibilităţii acestuia pe termen lung, având un efect surprinzător şi într-o poziţionare mai bună în cadrul motoarelor de căutare. Cum este posibil acest lucru? Simplu! Motoarele de căutare, în special Google, apreciază atunci când site-ul este bine organizat sau structurat.

Organizarea informaţiei într-un site web de calitate

Vizitatorii nu au nevoie de un timp prelungit pentru a naviga prin „labirintul” unor pagini şi categorii care nu-i fac decât să piardă timp până să ajungă la informaţia de care au nevoie.

Site-urile care sunt realizate fără să fie respectată această regulă de bază vor avea de pierdut, pentru că nu se vor afla printre recomandările afişate de Google în cazul unor căutări, iar utilizatorii care petrec mult timp până să ajungă la informaţia de care au nevoie nu vor mai reveni. În cazul unui magazin online, de exemplu, acesta este un adevărat dezastru. Afacerile nu-şi pot permite să piardă clienţi în acest fel, de aceea, pentru a nu risca, înainte de a pune în funcţiune un magazin online, se poate cere o ofertă personalizată de creare a unui site web de la o firmă specializată.

Pe lângă faptul că experţii au toate cunoştinţele, experienţa şi sunt la curent cu noutăţile în domeniu, astfel încât să creeze un site potrivit scopului său final, ei dispun şi de instrumentele necesare pentru că „opera” lor să fie eficientă.

Web designerii de la VeryCreative spun că, în etapa de structurare a informaţiei, vor fi stabilite: logo-ul site-ului, culoarea de fundal, culorile şi dimensiunea fonturilor, culoarea legăturilor (adică a linkurilor vizitate sau nevizitate), organizarea conţinutului, numărul nivelelor site-ului. Pentru ca informaţiile să fie localizate uşor de vizitatori, se împart în unităţi de mici dimensiuni.

De modul cum este organizată informaţia depinde şi cel de organizare a instrumentelor de navigare ce sunt oferite utilizatorilor, astfel că meniul are unul dintre cele mai importante roluri într-un sistem, ghidând vizitatorul prin paginile site-ului.

Efectele unei bune structurări

În cazul unui site web în care informaţia este bine organizată, avantajele apar în scurt timp:

  • oamenii sunt ajutaţi să ajungă rapid şi uşor la informaţia dorită;
  • site-ul este bine „văzut” de Google şi se va afla printre primele în razultatele afişărilor;
  • site-ul se va încărca mai uşor – mai ales dacă fişierele au o dimensiune mică, sub 500 kb;
  • vizitatorii vor reveni şi cu alte ocazii.

Este evidentă importanţa unui site de ecommerce optimizat pentru performanţa în cazul unui magazin online, de exemplu, care va înregistra un trafic mai bun şi conversii mai rapide, ceea ce se traduce prin vânzări mai mari. Pentru că informaţiile sunt bine organizate, bine divizate, cu o ierarhie clară a datelor, clienţilor le va fi mai uşor să finalizeze o comandă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS