6.7 C
Craiova
marți, 19 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord a avut afaceri de 2,1 miliarde de euro la Craiova, anul trecut

Ford a avut afaceri de 2,1 miliarde de euro la Craiova, anul trecut

Business-ul Ford la Craiova este profitabil pentru producătorul auto. Compania a înregistrat anul trecut un profit net de 159 de milioane de lei în urmă producţiei auto de la Craiova, vândută în Europa. A plătit vreodată Ford impozit pe profit către statul român? Detalii, in articol

Ford România a avut afaceri profitabile la Craiova, pe anul trecut. Vânzările de mașini și motoare au urcat încasările producătorului auto. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 10.305.000.000 de lei pe anul 2019, conform bilanţului contabil publicat de Ministerul Finanţelor Publice. Exprimată în euro, cifra de afaceri realizată de Ford România că urmare a activității de la Craiova este una impresionantă. Ford a depășit afaceri de 2,1 miliarde de euro la Craiova.

Totuși, cifra de afaceri realizată de Ford în 2019 este mai mică decât veniturile realizate de companie în 2018. Pe respectivul an, Ford înregistrase afaceri în România de 10.552.000.000 de lei. Și profitul obținut în 2018 a fost ceva mai mare decât cel din 2019. Astfel, în 2018, profitul Ford în România s-a situat la nivelul a 176 de milioane de lei.

Pe când profitul înregistrat de companie, ca urmare a operațiunilor realizate la Craiova în 2019 a fost de 159 de milioane de lei. Profitul din 2019 a fost în scădere cu 17 milioane de lei față de profitul realizat în anul 2018.

Rezultatele financiare obținute de Ford în 2019 au fost realizate în condițiile în care la Craiova se produceau mașini EcoSport și motorul EcoBoost de 1.0 litri.

În 2020 a intrat în fabricație la Craiova modelul Ford Puma hibrid. Numai că, apariția pandemiei a redus productia de vehicule in Europa.

Ce se întâmplă cu veniturile Ford în 2020

În 2020, pe primele patru luni ale anului se vânduseră 20.533 de autovehicule Ford Puma, pe piaţa europeană, conform statisticilor de pe carsalesbase.com. În condițiile în care în cea de-a patra luna (aprilie) vânzările au fost foarte slabe, iar producția auto a fost oprită temporar în toată Europa.

Conform calculelor GdS, la un preț mediu de 19.000 de euro/unitate (prețul este o aproximare a GdS), veniturile înregistrate din vânzare ar fi de 390 de milioane de euro. Exprimate în lei, ar însemna încasări de circa 1,885 miliarde de lei.

De asemenea, Ford a vândut în Europa pe primele patru luni ale anului 2020 un număr de 19.633 de maşini Ford EcoSport, produse tot la Craiova. După calculele GdS, la circa 15.000 de euro pentru o mașînă (în medie), ar însemna afaceri de 295 de milioane de euro. În lei rezultă, o cifra de afaceri de 1,4 miliarde de lei. Fără să calculăm veniturile din producția de motoare, ci doar din vânzarea de autovehicule la export, în primele patru luni din anul 2020, Ford ar încasa 3,285 miliarde de lei. Suma reprezintă o treime din cifra de afaceri realizată anul trecut. La prima vedere, pare o scădere a afacerilor Ford în anul 2020, că urmare a efectelor pandemiei. Însă totul depinde de cum se va situa cererea de mașini în Europa, în partea a doua a anului.

Nu există date oficiale care să ateste producția în intervalul mai-iulie, la Ford.

Cererea de mașini își revine treptat în Europa

Realizarea unei cifre de afaceri comparativ cu cea de anul trecut depinde foarte mult de refacerea cererii de mașini pe piața europeană. După pauza din pandemie, Ford a reînceput lucrul în uzina de la Craiova. Mai întâi într-un singur schimb. Apoi în două. Iar în partea a doua a lunii iulie, fabrica din Craiova a reluat activitatea în trei schimburi.

Circa 6.000 de angajați și-au reluat lucrul în fabrică Ford din Craiova. În cele trei schimburi, fabrică produce circa 1.000 de mașini pe zi. Ceea ce înseamnă o producție lunară de aproximativ 22.000 de mașini pe zi. Cea mai mare parte a producției de autovehicule, realizată la Craiova merge la export.

Dacă se va menține acest ritm de producție până la finele anului, în cele cinci luni care au rămas din acest an, Ford ar urma să producă circa 110.000 de mașini. Valoarea estimată de GdS pentru producția de vehicule din perioada august-decembrie 2020 ar fi de 1,76 miliarde de euro. În lei, ar însemna un venit de 8,5 miliarde de lei. Dacă se mențin calculele la fel ca în primele patru luni ale anului.

Pe tot anul, cifra totală de afaceri ar putea să o depășească pe cea de anul trecut, dacă nu se mai întâmplă ceva în Europa, din punct de vedere al pandemiei.

A plătit Ford impozit pe profit statului român?

Potrivit datelor din bilanțul contabil aferent anului 2019, este trecută aceeași suma la profitul brut și la profitul net. Respectiv, 159.084.206 lei. În mod normal, o firma care plătește impozit pe profit înregistrează în bilanțul contabil la rubrica “Profitul net” o suma mai mică decât la profitul brut. La Ford este trecută aceeași suma, la ambele rubrici. La fel a fost și în 2018. Raționamentul economico-financiar este acela că Ford nu a plătit impozit pe profit către statul român.

În urmă cu câțiva ani, după o perioada în care a lucrat pe pierdere, în anul în care compania a intrat pe profit, reprezentanții companiei au menționat că va trebui să își recupereze pierderea din anii anteriori, după care va plăti profit statului român. Din analiza efectuată de GdS, până anul trecut, Ford nu plătise niciodată impozit pe profit în România.

GdS a adresat întrebări reprezentanților Ford, referitoare la plata impozitului pe profit către statul român. GdS a adresat întrebări reprezentanților Ford, referitoare la plata impozitului pe profit către statul român. Vineri, la închiderea ediție, Ford a comunicat că entitatea economică nu a achitat anul trecut sau în alți ani impozit pe profit către statul român. Comunicatorii Ford au precizat, vineri, pentru GdS: „Nu am plătit (impozit pe profit către statul român – n.r.) pentru că deși am avut profit contabil, din punct de vedere fiscal am fost pe pierdere”.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS