22.3 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriOprirea producției la Ford aduce pierderi uzinei de 16,5 milioane de euro pe zi

Oprirea producției la Ford aduce pierderi uzinei de 16,5 milioane de euro pe zi

Peste 6.000 de angajați ai Ford vor sta acasă, începând de joi. Compania le plătește 78% din salariu. Ce spun oamenii și ce spune producătorul auto. Pierderile Ford sunt de circa 16,5 milioane de euro pe zi.

Producătorul auto din Craiova a decis oprirea temporară a activității fabricii. Cei peste 6.000 de angajați vor fi trimiși acasă de joi, 19 martie, și până pe 5 aprilie. Prima zi de lucru va fi luni, 6 aprilie, dacă situația nu se schimbă până atunci.

Sindicaliștii de la Ford au fost anunțați, în cursul zilei de ieri, și aceștia i-au înștiințat pe salariați despre oprirea activității. Potrivit sindicaliștilor, măsurile de oprire a producției au fost luate din cauza situației privind riscurile la care se expun angajații din cauza coronavirusului.


Sindicaliștii se bucură de oprirea producției la Ford: „Este în avantajul oamenilor“


Contactată de GdS, lidera sindicatului reprezentativ de la Ford, Maria Manea, a precizat că toți angajații care vor stă acasă în șomaj tehnic vor primi 78% din salariu. Suma va fi suportată de companie.

„Decizia Ford este una bună, în contextul actual. Este în avantajul oamenilor să stea acasă. Mâine (miercuri – n.r.) se va transmite decizia prin care se vor lua toate aceste măsuri de șomaj tehnic. Este mai bine să stea acasă angajații, că să nu se contamineze, eventual“, a spus Maria Manea, lider sindical la Ford.

O angajată de la Ford a declarat, pentru GdS, că toți colegii ei s-au bucurat când au auzit vestea. Ea a spus că într-o fabrică a Ford din Europa s-au descoperit cazuri de coronavirus și că producția a fost oprită, pentru protecția salariaților. Și la Craiova s-a luat decizia tot pentru a-i proteja pe oameni.

„Chiar dacă vom fi plătiți cu 78% din salariul de bază, este mult mai bine să stăm acasă, în condițiile în care pandemia a cuprins toată lumea. Chiar m-am speriat de ce este în Italia și Spania. Mai bine stăm acasă“, a spus angajată Ford, pentru GdS.


Cum motivează compania oprirea producției la Ford


Reprezentanții Ford au lăsat să se înțeleagă că situația s-ar putea prelungi dacă pandemia nu trece prea curând. „Este de așteptat ca suspendarea temporară a producției să dureze câteva săptămâni, în funcție de evoluția acestei pandemii, de restricțiile impuse la nivel național, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar și de nevoile de stoc ale dealerilor.

Această măsură este luată în contextul restricțiilor impuse de guvernele naționale în privința transportului și contactelor personale, astfel că vânzările de mașini și componentele sunt afectate la nivelul întregului continent. Pe durata opririi temporare a producției, angajații Ford Craiova se vor afla în șomaj tehnic și beneficiază de o indemnizație de 78% din salariul de bază, precum și de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situații“, au spus reprezentanții Ford România.

Compania a anuntat ca vor mai merge la fabrica un numar redus de angajati, „pentru operatiuni critice”. Ford nu a mentionat ieri daca printre cei care vor merge la serviciu se numara si ucenici.


Pierderile Ford sunt uriașe


Oprirea producției în uzina din Craiova aduce mari pierderi companiei. Fabrica ajunsese să producă o mașină la 67 de secunde. Se poduc la Craiova mini SUV-urile EcoSport și Ford Puma mild-hibrid și motorul de 1.0 litri EcoBoost.

Conform estimărilor GdS, analizând datele de pe site-urile autorizate să prezinte vânzările de mașini din Europa, Ford producea la Craiova circa 1.100 de vehicule pe zi. Luând un preț mediu de vânzare de 15.000 de euro pentru fiecare mașină, pierderile Ford într-o singură zi în care producția este sistată se ridică la circa 16,5 milioane de euro.

În cele 12 zile lucrătoare în care producția în fabrica din Craiova este oprită, pierderile Ford se ridică la circa 200 de milioane de euro.


Coronavirusul a oprit producția de mașini Ford în Europa


Oficialii Ford Europa explică situația dramatică. „Deși impactul coronavirusului în fabricile noastre a fost, din fericire, unul limitat până acum, efectele sale asupra angajaților, dealerilor, furnizorilor și clienților noștri, precum și asupra societății europene, în ansamblu, sunt fără precedent“, a declarat Stuart Rowley, președinte Ford Europa.

„Din cauza impactului dramatic pe care această criză îl are asupra pieței auto europene și asupra industriei furnizorilor și, ținând cont de acțiunile recente ale țărilor pentru a restricționa toate călătoriile și contactele personale, în afară de cele esențiale, vom opri temporar producția în principalele noastre fabrici din Europa continentală“, a mai spus oficialul Ford Europa.

Toate fabricile Ford din Europa își vor opri activitatea în perioada următoare. Uzina Ford din Valencia a fost închisă în urmă cu câteva zile. Sistarea productiei s-a facut din cauză că acolo au fost descoperite trei persoane infestate cu coronavirus, după cum a anunțat Ford luni seară.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS