(Foto: bankingnews.ro)
(Foto: bankingnews.ro)
(Foto: bankingnews.ro)

Românii care în ultimii ani au contractat credite imobiliare, ipotecare ori de nevoi personale consideră că produsele de creditare reprezintă „o privare față de bucuriile vieții”, informează Agerpres.ro citând rezultatele unui studiu realizat în luna aprilie de o firmă specializată în domeniul cercetării de piață. Potrivit sondajului, persoanele care au apelat la astfel de produse de creditare sunt conștiente că ele reprezintă un ajutor pe care nimeni altcineva nu îl putea oferi ori o soluție relativ rapidă la o problemă. „Acest lucru nu îi împiedică, însă, pe clienți să perceapă banca drept o entitate care pune stăpânire pe existența lor: din cauza costurilor mari pe care trebuie să le achite lunar timp de ani de zile, micile momente de bucurie și răsfăț dispar, fiind înlocuite de stres, griji și, adesea, frustrări”, se menționează în studiul menţionat.

Potrivit aceluiași sondaj, românii care au contractat credite se așteaptă ca procesul de comunicare să fie unul transparent, să fie informați în legătură cu toate costurile și condițiile, iar banca să fie flexibilă, prin oferirea mai multor posibilități de accesare a serviciilor/produselor bancare.

Participanții la studiu și-au manifestat nemulțumirea în ceea ce privește relația cu banca de la care au contractat creditul: birocrația (solicitarea unor acte a căror eliberare poate dura multe zile), aglomerația (cozile la casierii), lipsa transparenței (comunicare centrată pe beneficiile clientului, fără a fi menționate toate condițiile contractuale și întreaga listă de comisioane).

Oana OLARU
Lucrează la Gazeta de Sud din 2005 şi este de profesie traducător. Ca redactor online este la curent cu tot ce se întâmplă în țară, dar şi în afara ei. Consideră că cea mai mare provocare este să informeze corect, obiectiv şi la timp.