10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord va lucra doar trei zile pe săptămână

Ford va lucra doar trei zile pe săptămână

Angajații Ford din Craiova vor sta acasă opt-zece zile pe lună, începând din septembrie și până în noiembrie. Uzina ar putea lucra doar trei zile pe săptămână. Producția de B-Max se reduce la jumătate față de o lună normală de lucru.

Cea de-a doua parte a anului se anunță extrem de dificilă pentru fabrica Ford din Craiova. Din cauza scăderii cererii de B-Max pe piața europeană, comenzile producătorului auto din Bănie s-au diminuat pe zi ce trece. Dacă, în prima parte a anului, angajații de la Secția Vehicule stăteau acasă în zilele de vineri din săptămână, din septembrie, numărul de zile de șomaj tehnic se dublează, iar producția de B-Max se reduce la jumătate față de o lună în care se lucrează integral. Astfel, fabrica ar putea lucra doar trei zile pe săptămână. „În perioada septembrie-noiembrie vom sta în șomaj tehnic, în medie, opt-zece zile pe lună, deci aproape jumătate din timpul de lucru. În principiu, vom sta acasă lunea și vinerea, cu 80% din salariu, dar vom vedea ce se va stabili în final. Compania ne-a anunțat că vom sta opt-zece zile pe lună fără producție în următoarele trei luni. În decembrie mai avem concedii de odihnă de luat, deci nu va mai fi o perioadă așa mare de șomaj tehnic“, a declarat, pentru GdS, liderul sindical de la Ford, Ovidiu Cioroianu, ieri, când fabrica de vehicule și-a reluat activitatea, după vacanța de trei săptămâni avută, perioadă în care fabrica a fost în revizie generală (remont general), iar angajații au avut concediu de odihnă.
În prima jumătate a anului, la Ford s-au produs 31.200 de mașini B-Max, iar angajații au lucrat, în medie, patru zile pe săptămână. În condițiile date, în partea a doua a anului, angajații vor lucra doar trei zile pe săptămână. Dacă oamenii vor fi trimiși acasă chiar și zece zile pe lună, ceea ce înseamnă aproximativ jumătate din timpul de lucru dintr-o lună, atunci și producția de vehicule va fi la jumătate față de o lună normală. În prezent, se produc 375 de mașini pe zi în uzina din Craiova. Cu o săptămână normală de lucru, s-ar produce 7.500 de vehicule pe lună. Când se lucra patru zile pe săptămână, se produceau lunar 6.000 de vehicule la Craiova, iar când se va lucra doar trei zile pe săptămână, producția va fi de 4.500 de mașini.

Ford își adaptează cererea la nevoile pieței

Uzina Ford din Craiova nu produce pe stoc, ci fabrică vehicule la comandă, în funcție de cererea din statele UE în care sunt exportate mașinile din România.
Urmează ca, zilele viitoare, Ford să stabilească un calendar exact al opririlor temporare de producție pe perioada care a mai rămas până la finele anului. Angajații urmează să fie informați de companie cum vor sta acasă, după ce va fi „bătut în cuie“ calendarul de opriri temporare ale producției. Încă nu se cunoaște exact cum vor sta lucrurile în Secția de Motoare, dar și acolo se preconizează diminuări ale producției în partea a doua a anului.

Scade producția Ford,  scad și exporturile României

O reducere a producției ar însemna și o diminuare considerabilă a exporturilor României, Ford fiind unul dintre cei mai importanți exportatori români, cu o valoare importantă a afacerilor realizate ca urmare a vânzării modelului B-Max în Europa. Pe primul semestru, Ford a produs 31.200 de mașini la Craiova, ceea ce înseamnă o cifră de afaceri pentru companie de 468 de milioane de euro, dar și o medie de 5.200 de vehicule pe lună (78 de milioane de euro). O reducere a producției la 4.500 de mașini pe lună, potrivit calculelor GdS, ar însemna o reducere a exporturilor la o valoare de 67,5 milioane de euro pe lună, dacă luăm în calcul același preț mediu al mașinii cu care se vinde pe piața externă, de 15.000 de euro pe unitate.
Cifra de afaceri a companiei s-a situat în 2013 la nivelul a 4,843 miliarde de lei, adică aproximativ 1,1 miliarde de euro, dublu față de anul 2012, când cifra de afaceri a companiei fusese de 2,479 miliarde de lei.
În 2014, scăderea volumului vânzărilor în Europa va influența, în mod evident, afacerile colosului industrial, care și-a deschis operațiuni de producție moderne la Craiova.
Încă nu se cunosc volumele de producție pentru anul 2015, însă angajații sunt sceptici în ceea ce privește o revenire a cererii de B-Max peste un an, din moment ce în partea a doua a anului 2014 cererea este în declin.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS