25.5 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriNouă declaraţii privind taxele şi impozitele pot fi depuse on line

Nouă declaraţii privind taxele şi impozitele pot fi depuse on line

Toţi contribuabilii pot depune on line, începând cu 7 august, prin intermediul paginii www.e-guvernare.ro, nouă declaraţii către instituţiile publice, cum ar fi cea privind impozitul pe profit, taxa pe valoarea adăugată, accizele şi bugetul asigurărilor sociale, de şomaj şi de sănătate.
Anterior, doar contribuabilii mari puteau depune on line cele nouă declaraţii.
„Conform HG nr. 862/2009, publicată în Monitorul Oficial în 7 iulie, depunerea declaraţiilor utilizând Sistemul Electronic Naţional (SEN) reprezintă singura modalitate legală de transmitere în format electronic a declaraţiilor către instituţiile şi autorităţile administraţiei publice“, se arată într-un comunicat al ASSI.
Prin intermediul SEN, toţi contribuabilii de la nivel naţional au posibilitatea de a depune on line „Declaraţia privind obligaţiile de plată către bugetul asigurărilor sociale“, „Declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor de şomaj“, „Declaraţia privind contribuţia de asigurări sociale de sănătate“, „Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat (100)“, „Declaraţia privind impozitul pe profit (101)“, „Decont privind taxa pe valoare adăugată (300)“, „Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul asigurărilor sociale şi a fondurilor speciale (102)“, „Declaraţia privind accizele (103)“ şi „Declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri (390)“.
„De asemenea, instituţiile şi autorităţile administraţiei publice au obligaţia de a accepta declaraţiile depuse de către orice contribuabil prin SEN, ca singură modalitate legală de transmitere în format electronic a acestora“, se menţionează în comunicat.
Pentru depunerea unei declaraţii, persoanele juridice trebuie să solicite ASSI, operatorul SEN, www.e-guvernare.ro, eliberarea unui certificat digital, care va fi valabil doi ani de la data emiterii.
„Pentru utilizarea procedurilor electronice puse la dispoziţie prin intermediul www.e-guvernare.ro, persoanele juridice trebuie să achite un tarif anual de utilizare în cuantum de 46 de lei, fără TVA“, se mai spune în comunicat. Potrivit HG nr. 862/2009, până la sfârşitul anului 2009, ASSI are obligaţia de a realiza registrul electronic al instituţiilor şi autorităţilor administraţiei publice din România.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS