9.5 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriModernizarea liniei CFR Craiova - Calafat: între 400 şi 660 de milioane de euro

Modernizarea liniei CFR Craiova – Calafat: între 400 şi 660 de milioane de euro

CFR are la dispoziţie patru variante pentru modernizarea liniei de cale ferată şi a creşterii vitezei de deplasare la 160 km/h. Banii ar urma să provină din alocaţiile europene pe POS Transport în perioada 2014 – 2020.

Electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat poate costa între 400 şi 660 de milioane de euro, a informat CFR SA. Tronsonul de cale ferată face parte din Coridorul IV de transport european, care va lega ţara noastră de Bulgaria, prin Podul Vidin – Calafat, estimat să fie finalizat în 2012.
Modernizarea rutei presupune eliminarea defectelor infrastructurii, modificarea geometriei, prin creşterea razelor curbelor, precum şi modificări de traseu în anumite zone şi realizarea de tunele sau viaducte, în funcţie de alternativa aleasă. Lungimea traseului poate varia între 107 şi 125 de kilometri, iar costurile sunt estimate la 400 – 660 de milioane de euro, în funcţie de varianta aleasă. Lucrările prevăzute să fie efectuate constau în reabilitarea liniilor actuale şi consolidarea terasamentelor, precum şi sistematizarea şi modernizarea gărilor şi a peroanelor. De asemenea, linia va fi electrificată.

Au propus electrificarea liniei

În urma acestor lucrări, viteza maximă de circulaţie a trenurilor va fi de 160 km/h – pentru trenurile de călători şi 120 km/h – pentru cele de marfă. În prima variantă, lungimea traseului este de 107 km, iar distanţa pe care se poate circula cu viteza maximă de 160 km/h este de 52 km. Costurile s-ar ridica la aproape 412 milioane de euro. În a doua variantă, lungimea traseului este mai mică – 106,4 km, dar distanţa la care se poate circula la viteza maximă creşte la 84,7 km. Cheltuielile sunt şi ele puţin mai mari – 430 de milioane de euro. A treia variantă include cel mai scurt traseu – 104,7, însă cea mai mare parte a lui (94,9 km). Valoarea investiţiei creşte simţitor, la 543 de milioane de euro. În fine, cel mai lung traseu (125,5 km) poate costa 664,3 milioane de euro, iar distanţa de maximă viteză este şi ea cea mai mare – 117,3 km. Modernizările trebuie să fie finalizate până în 2017, banii urmând să fie asiguraţi din POS de transport 2014 – 2020.  
CFR precizează că firma angajată ca şi consultant lucrează la „revizuirea“ studiului de fezabilitate. Anul trecut, consultanţii italieni de la Italfer Spa au fost la un pas să declanşeze un imens scandal, după ce printre măsurile propuse pentru creşterea vitezei de circulaţie au inclus şi modernizările la reţeaua electrică. Asta, deşi toată lumea ştia că ruta Craiova – Calafat este neelectrificată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

16 COMENTARII