24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriO nouă prelungire a contractului de reabilitare a DN 66

O nouă prelungire a contractului de reabilitare a DN 66

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA va acorda o păsuire firmei VEGYEPSZER ZRT Budapesta la contractul de reabilitare a Drumului Naţional 66, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, în condiţiile în care prelungirea iniţială expiră astăzi.

Prelungirea de contract de 300 de zile de care a beneficiat firma VEGYEPSZER ZRT Budapesta, angajată să repare DN 66 (Rovinari – Bumbeşti Jiu), expiră astăzi. Deşi lucrarea trebuia predată în august 2009, ungurii nu au reuşit în aproape un an să găsească alt constructor care să execute modernizarea. Din 2007 şi până în prezent, ei nu au făcut decât să tragă de timp. În plus, statul îi va păsui din nou pe reprezentanţii VEGYEPSZER până ce aceştia vor convinge pe cineva să finalizeze ceea ce ei nu au reuşit. Lucrarea este executată doar în proporţie de 5%.

Înjurături, nervi şi o variantă ocolitoare

De aproape trei ani, conducătorii auto îşi varsă nervii pe cei care nu au reuşit să asfalteze mai puţin de 40 de kilometri de drum, cu toate că au avut parte şi de o prelungire de contract de 300 de zile. Nimeni nu a dat o explicaţie pertinentă în legătură cu starea de fapt, deşi în perioada în care ungurii au beneficiat de prelungirea de contract se putea organiza altă licitaţie, iar o nouă firmă sau asociaţie de firme putea să ducă la bun sfârşit contractul. În prezent, drumul nu este executat, aproape patru milioane de euro au fost cheltuiţi pentru începerea lucrărilor şi nici o firmă nu pare dispusă să execute lucrarea cu banii rămaşi. Patru societăţi din domeniul construcţiilor de drumuri către care VEGYEPSZER ZRT Budapesta a dorit să cesioneze contractul nu au fost acceptate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, întrucât nu corespundeau din punct de vedere tehnic şi financiar. În prezent se speră ca în perioada de prelungire a prelungirii contractului să fie selectate firmele care să preia lucrarea. În cărţi pentru preluarea contractului sunt societăţile Eurovia şi Astaldi. Între timp, foarte mulţi conducători auto evită tronsonul de drum dintre Târgu Jiu şi Bumbeşti Jiu şi folosesc o rută ocolitoare prin comunele Schela şi Turcineşti.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII