11.6 C
Craiova
duminică, 15 decembrie, 2019
Acasă Bani & Afaceri Taxe pentru drumuri de piatră şi pământ

Taxe pentru drumuri de piatră şi pământ

-

Majoritatea gorjenilor îşi plătesc la timp taxele percepute de autorităţile locale, fie că este vorba de impozite, de taxele de drum sau alte dări, însă, în anumite cazuri, nu au parte de o infrastructură care să le permită măcar să viseze că sunt cetăţeni europeni.

Lipsa investiţiilor cauzată de absenţa fondurilor, ambele făcând casă bună cu lipsa de iniţiativă a funcţionarilor publici sau a aleşilor din administraţia publică locală, a făcut ca o parte din drumurile din Gorj să fie departe de ceea ce înseamnă şosele moderne în Uniunea Europeană. De fapt, unele drumuri judeţene nici nu intră în discuţie, cele comunale arată în prezent ca pe vremea strămoşilor. Pe anumite drumuri judeţene din Gorj se circulă exact în aceleaşi condiţii ca în urmă cu peste 200 de ani. Dacă nu ar exista stâlpii de electricitate şi alte semne ale civilizaţiei, impresia generală ar fi de muzeu al satului în aer liber. Datele statistice sunt grăitoare în ceea ce priveşte starea infrastructurii judeţului.

13,5 kilometri de drumuri de pământ  

Potrivit unei situaţii întocmite de Serviciul Drumuri Publice din cadrul consiliului judeţean, în Gorj există în prezent o reţea de drumuri, totalizând 837 de kilometri. În administrarea consiliului judeţean intră 34 de drumuri, catalogate ca „judeţene“. Conform stării de viabilitate a reţelei de drumuri publice judeţene, în Gorj sunt: 618,779 kilometri de drum cu îmbrăcăminte asfaltică şi 126,42 kilometri de drum cu îmbrăcăminte de beton. Diferenţa de peste 92 de kilometri o reprezintă însă drumurile pietruite şi cele din pământ (78,253 kilometri de drumuri pietruite şi 13,541 kilometri de drumuri de pământ). De asemenea, nouă poduri sunt în stare critică: „Pentru podurile din beton, durata de exploatare este de 50 de ani până la prima reparaţie capitală. Până în prezent, nu s-a depăşit această perioadă pentru nici un pod de pe reţeaua de drumuri publice judeţene. Conform unui studiu elaborat în anul 2009, în cadrul căruia au fost făcute şi prognoze pentru întreţinerea, dezvoltarea unitară şi sistematizarea drumurilor publice, în Gorj există nouă poduri cu stare tehnică critică. Pentru acestea, s-au luat măsuri de restricţionare a traficului rutier, s-a întocmit documentaţia tehnică (PT + DDE) în vederea executării lucrărilor necesare desfăşurării circulaţiei în condiţii de siguranţă“, a declarat Adina Andriţoiu, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Gorj.

30 – 40% din drumurile naţionale nu corespund

Nici în ceea ce priveşte situaţia drumurilor naţionale, lucrurile nu stau mai bine. Secţia Drumuri Naţionale Târgu Jiu are în administrare o reţea de drumuri în lungime de 391,046 kilometri. Dumitru Leuştean, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Târgu Jiu, apreciază că 30% – 40% din reţeaua de drumuri naţionale pe care o administrează nu corespunde normelor în vigoare: „Secţia Drumuri Naţionale Târgu Jiu are în administrare şi câteva tronsoane de drumuri naţionale de pe teritoriul altor judeţe. Putem aprecia că drumurile naţionale nu corespund în proporţie de 30 – 40%. Sunt şi drumuri în asfaltare, pentru altele există proiecte, dar nu există finanţare, iar altele sunt în faza de licitaţie. În general, se poate circula fără să existe probleme grave“, a declarat directorul Dumitru Leuştean. Un contraexemplu în ceea ce priveşte modul în care un tronson de drum naţional este asfaltat şi redat circulaţiei în timp util este cel al Drumului Naţional 66. Cu toate că lucrările au început la sfârşitul anului 2007, drumul nu a fost asfaltat nici măcar în proporţie de 5% de constructorii din Ungaria.

ȘTIRI VIDEO GdS

6 COMENTARII