10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriVânzările de autoturisme în România s-au prăbuşit cu 52 la sută

Vânzările de autoturisme în România s-au prăbuşit cu 52 la sută

10% din cele 400 de dealership-uri din industria auto locală au dat faliment în 2009.

Vânzările totale de autoturisme în România au scăzut în 2009 cu 52%, la 130.193 de unităţi, faţă de 270.899 de unităţi vândute în 2008, potrivit datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Probabil din această cauză, aproximativ 10% din cele 400 de dealership-uri din industria auto locală au dat faliment în 2009.
„Numai în ceea ce priveşte Porsche România, anul trecut au fost închise cel puţin 38 de dealership-uri“, a declarat vicepreşedintele APIA, Brent Valmar, care este în acelaşi timp preşedintele Porsche România.
El a precizat că falimentul dealerilor locali a fost cauzat, în special, de reticenţa instituţiilor bancare faţă de finanţările în domeniu, precum şi de firmele de leasing care au practicat preţuri extrem de mici, determinând scăderea vânzărilor la dealeri.

Prevederi sumbre pentru 2010

Referitor la 2010, reprezentantul APIA a precizat că volumul vânzărilor se va situa, în cel mai fericit caz, la nivelul anului trecut.
„2009 a fost cel mai prost an din istoria recentă a industriei auto, dat fiind că anul trecut au fost comercializate doar 115.000 de autoturisme, din care 14.000 au fost reexportate. De asemenea, dacă excludem şi Programul Rabla, vom ajunge la o piaţă reală de 85.000 de maşini întreg anul“, a spus Valmar. În 2008, fuseseră vândute 188.954 de autoturisme de import şi 81.945 de autoturisme autohtone.

Dacia rămâne lider

Dacia a fost cea mai vândută marcă în 2009, având o cotă de piaţă de 30% şi 38.736 de unităţi vândute, aceasta fiind urmată de Hyundai (cu 10.798 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 8,3%), Volkswagen (cu 9.441 de autoturisme vândute şi o cotă de 7,3%), Renault (cu 8.934 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 6,9%), Skoda (cu 8.857 de autoturisme vândute şi o cotă de piaţă de 6,8%) şi Ford (cu 8.780 de maşini vândute şi o cotă de 6,7%). Totodată, în 2009, s-au mai vândut 16.678 de vehicule comerciale, în scădere cu 65,9% faţă de cele din 2008, când s-au vândut 48.875 de vehicule comerciale. De altfel, s-au mai vândut şi 1.091 autobuze, mai puţine cu 74,4% faţă de autobuzele vândute în anul anterior (4.259).

Statistica după înmatriculări
 
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a decis să realizeze analizele statistice lunare în conformitate cu numărul de înmatriculări, din cauza discrepanţelor apărute între raportările dealerilor şi înregistrări.
„Din cauza unui volum mare de unităţi reexportate, analizele statistice relevă o diferenţă mare între înmatriculări şi vânzări, ceea ce duce la distorsionarea informaţiilor legate de piaţa reală“, au spus reprezentanţii APIA.
APIA a fost înfiinţată în 1994 şi reuneşte producători auto, importatori, precum şi alte firme din domeniul pieselor şi accesoriilor auto sau al lubrifianţilor, care activează pe piaţa românească.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII