17.3 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDrumul Craiova - Calafat, reabilitat cu 80 de milioane de euro

Drumul Craiova – Calafat, reabilitat cu 80 de milioane de euro

CNADNR vrea să liciteze lucrarea în acest an. Drumul va face legătura cu podul Calafat – Vidin şi este parte a Coridorului IV Pan-European.

Reabilitarea DN 56 Craiova – Calafat este estimată la peste 80 de milioane de euro, iar anul acesta autorităţile vor organiza licitaţia de atribuire a contractului de execuţie, a precizat ieri Ştefan Stoica, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
„La sfârşitul anului trecut, s-a făcut o analiză împreună cu ministrul Radu Berceanu şi am stabilit că reabilitarea DN 56 este o prioritate. Estimativ, costurile lucrării se vor situa undeva între 80 şi 100 de milioane de euro“, a afirmat Stoica. Drumul, în lungime de 86 de kilometri, ar urma să fie finanţat dintr-un împrumut contractat de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Valoarea acestuia, în care sunt incluse alte patru proiecte, este de 480 de milioane de euro, din care 240 de milioane de euro provin de la BEI, iar restul, de la bugetul de stat.
Coridorul IV Pan-European traversează Europa de la Vest la Est, asigurând infrastructura dintre vechile state membre ale UE şi cele noi. Traseul coridorului este Dresda/Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, după care se ramifică în două părţi. Prima rută are traseul pe Timişoara – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa, iar cea de-a doua – pe Timişoara – Drobeta Turnu – Severin – Craiova – Calafat – Vidin – Sofia – Salonic.
Pe de altă parte, proiectul podului Calafat – Vidin, programat să fie finalizat în mai 2010, este în întârziere cu 12-14 luni, a anunţat partea bulgară la sfârşitul anului trecut. Bulgarii nu se prea înţeleg cu firma constructoare, Fomento de Construcciones y Contratas (FCC). Şi partea română a reclamat probleme cu societatea care realizează infrastructura conexă pe malul stâng al Dunării. Consorţiul spaniol Azvi-Vimac, care a câştigat licitaţia, contra sumei de 79,7 milioane de euro, căuta încă subcontractori la sfârşitul anului trecut.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

11 COMENTARII