31.7 C
Craiova
duminică, 16 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPrimarii din Gorj nu vor să audă de restructurări

Primarii din Gorj nu vor să audă de restructurări

Edilii din Gorj nici nu vor să audă de concedieri şi susţin că vor face reduceri de personal doar dacă nu vor avea de ales, mulţi dintre primari susţinând că au deja destule posturi neocupate.

Angajaţii Primăriei Târgu Jiu nu vor fi afectaţi de restructurările despre care se vorbeşte atât de mult la nivel naţional. Reprezentanţii acestei instituţii susţin că şi aşa sunt prea puţini angajaţi în comparaţie cu atribuţiile care le revin şi cu numărul de locuitori ai municipiului Târgu Jiu. Aparatul primăriei a avut de suferit după ce mai multe persoane şi-au dat demisia, preferând alt loc de muncă, dar şi din cauza pensionărilor, mai ales după ce a apărut interdicţia de a se mai face noi angajări, posturile fiind blocate. „În această perioadă aşteptăm şi noi să aflăm ce se decide la Bucureşti. Oricum, nu aveam personal mai mult decât era necesar. Dimpotrivă, avem locuri libere, dar pentru că a fost această blocare a posturilor de către guvern la începutul anului, acestea sunt neocupate. Pe de altă parte, de un an şi ceva şi la noi au fost oameni care au ieşit la pensie, s-au transferat în altă parte sau au plecat prin demisie şi atunci locurile libere sunt chiar mai multe. Pot spune că sunt în jur de 20 de posturi blocate“, a menţionat Ramona Evulescu, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Târgu Jiu. În prezent, la Primăria Târgu Jiu sunt aproximativ 130 de angajaţi, populaţia municipiului apropiindu-se de 100.000 de persoane. Faptul că autorităţile locale se bucură de autonomie şi că rămâne la latitudinea acestora dacă fac sau nu restructurări de personal, în funcţie de bugetul de care dispun, constituie un avantaj de care par să se bucure în prezent angajaţii Primăriei Târgu Jiu.

Interzis la restructurări

Primarii de la Băleşti, Câlnic şi Runcu nu se gândesc să dea afară oameni din instituţiile pe care le conduc. Edilul din Băleşti, Aristică Paicu, se gândeşte să reducă din cheltuieli prin neacordarea în perioada următoare a unor sporuri, spunând că nu are decât un om în plus peste personalul pe care doresc să-l impună guvernanţii la o comună de gradul doi. Primarul din Băleşti nu crede însă că va fi nevoit să facă restructurări. „Nu cred că se va ajunge la această situaţie. Dacă vom fi forţaţi cumva să facem aceste disponibilizări, criteriul va fi competenţa. În ceea ce priveşte măsurile de reducere a cheltuielilor, noi vom trece, începând cu 1 septembrie, la reducerea a două sporuri la fiecare salariat. Nu vor mai primi sporul de fidelitate şi sporul de radiaţii calculator“, a menţionat Aristică Paicu. La Primăria Băleşti sunt în prezent 22 de angajaţii, faţă de 21, cât vor guvernanţi să impună la comunele de gradul doi. Situaţia este cam aceeaşi şi la Câlnic, deşi aceasta este comună de gradul trei. Diferenţa de personal este în această situaţie de doar două persoane, adică sunt 16 angajaţi în loc de 14. Criteriul care va fi luat în calcul în cazul în care autorităţile locale de aici vor fi nevoite să facă restructurări este tot al competenţei.

Opt angajaţi în plus, la Runcu

Dumitru Vulpe, primarul din Câlnic, consideră însă că măsura pe care vrea să o aplice guvernul, de a face disponibilizări, nu este cea potrivită. „Ca să reduci personalul trebuie să şi poţi. Nici nu ai acoperite toate posturile şi trebuie să reduci. Ce să reduci din zero? Reducerea de personal este cea mai proastă soluţie aleasă pentru a întâmpina criza. Alte lucruri, alte soluţii ar fi trebuit luate de la începutul anului, pentru ca noi toţi să putem trece peste aceste situaţii“, a declarat Dumitru Vulpe, primarul comunei Câlnic. La Runcu, tot comună de gradul doi, sunt cu opt angajaţi în plus, dar primarul Adi Câmpeanu se gândeşte că o parte din aceştia se apropie de vârsta pensionării şi nu va fi nevoit să dea afară alte persoane. „În primul rând, ne-am orientat asupra persoanelor care au vârsta de pensionare şi care au anumite probleme de sănătate şi pot să iasă la pensie pe caz de boală. Eu alte criterii pentru a face disponibilizări din rândul personalului nu am în vedere în prezent“, a spus Adi Câmpeanu.

La Turcineşti se acordă prime…

În plină criză economică, Primăria Turcineşti continuă să acorde, trimestrial, prime angajaţilor. Obiceiul datează de ceva timp, iar edilul local nu a renunţat la el nici în această perioadă mai dificilă pentru toate administraţiile publice locale, constrânse să fie mai atente cu cheltuirea banului public. La Turcineşti, banii nu par a fi o problemă din moment ce astfel de prime se acordă în fiecare trimestru. În ciuda personalului insuficient, primarul de la Turcineşti crede că trimestrul II va fi ultimul în care vor fi acordate astfel de prime, cel puţin anul acesta. În ultimul trimestru, angajaţii acestei primării au primit diverse prime în valoare totală de 11.000 de lei. „Am personal foarte puţin, pentru că s-au blocat posturile. Aveam prinse în statul de funcţii mai multe posturi, iar de când au apărut ordonanţele cu sistarea, aproape fiecare funcţionar are câte două funcţii. Registru agricol are şi urbanismul, asistenţă socială are şi arhiva. Nu ştiu dacă un stimul de 10% este aşa de mult pentru că un angajat ţine încă o funcţie?!“, a declarat Vasile Gogâlniceanu, edilul din Turcineşti.

La Crasna s-a ajuns la fundul sacului

Spre deosebire de primarul din Turcineşti, care acordă prime în plină criză, edilul din Crasna susţine că nu mai are        bani pentru plata salariilor către propriii angajaţi.
Primii care ar urma să rămână fără lefuri sunt angajaţii din cadrul Serviciului Public: „La nivelul localităţii Crasna sunt 24 de funcţionari şi personal contractual. Avem 11 angajaţi la Serviciul Public şi şapte paznici comunitari. Fondul de salarii parţial pentru luna în curs am avea, dar de aici încolo punem lacătul la primărie. Pe august, Serviciul Public nu îşi va mai lua banii, iar pe luna septembrie nu ne mai ajung banii. Am avut lucrări prognozate, lucrări scoase la licitaţie, lucrări executate. Nu avem posibilitatea să plătim un leu. Este lipsă de lichidităţi în trezorerie. E din ce în ce mai greu: se numără şi colile de pe birou. Anul acesta nu s-a cumpărat nici măcar un pix, doar strictul necesar. Nu calculator, nu imprimantă. Când este urgenţă încărcăm tonerul, în rest, cheltuielile sunt zero. Nu m-am gândit la reduceri de personal şi, sincer, nici nu mă gândesc să spun unui coleg că nu va mai lucra la primărie. Va fi o situaţie extraordinar de dificilă ca şi primar, ca şi ordonator principal de credite să dai pe cineva afară, pentru că toată lumea are familie. Au şi ei un ţel în viaţă, împrumuturi în bănci. Cum să-i dai afară?“, a declarat Aurel Vamvu, primarul din Crasna.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS