15.1 C
Craiova
miercuri, 22 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriDeclaraţii on line pentru taxe şi impozite

Declaraţii on line pentru taxe şi impozite

Toţi contribuabilii pot depune on line, prin intermediul paginii www.e-guvernare.ro, nouă declaraţii către instituţiile publice, precum plăţi la bugetul asigurărilor sociale, la cel al asigurărilor de şomaj, impozite, deconturi la taxa pe valoare adăugată, accize.

Confom Hotărârii de Guvern nr. 862/22 iulie 2009, publicată vineri, 7 august, prin care se modifică şi se completează HG nr. 1085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic Naţional, depunerea declaraţiilor utilizând SEN, operat de Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale (ASSI), reprezintă singura modalitate legală de transmitere în format electronic a declaraţiilor către instituţiile şi autorităţile administraţiei publice, se arată în comunicatul ASSI.
Prin intermediul SEN, disponibil la adresa de internet www.e-guvernare.ro, toţi contribuabilii de la nivel naţional au posibilitatea de a depune on line următoarele nouă declaraţii către instituţiile publice: declaraţia privind obligaţiile de plată către bugetul asigurărilor sociale, declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor de şomaj, declaraţia privind contribuţia de asigurări sociale de sănătate, declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat (100), declaraţia privind impozitul pe profit (101), decont privind taxa pe valoare adăugată (300), declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul asigurărilor sociale şi a fondurilor speciale (102), declaraţia privind accizele (103), declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri (390). „De asemenea, instituţiile şi autorităţile administraţiei publice au obligaţia de a accepta declaraţiile depuse de către orice contribuabil prin SEN, ca singură modalitate legală de transmitere în format electronic a acestora“, se precizează în comunicatul ASSI.

Certificatul electronic, necesar pentru transmiterea declaraţiilor

Serviciile publice electronice de depunere a declaraţiilor prin SEN pot fi utilizate în baza unui certificat electronic valid emis de ASSI, operatorul sistemului. Acesta se eliberează la sediul ASSI şi este valid doi ani de la data emiterii. „Pentru utilizarea procedurilor electronice puse la dispoziţie prin intermediul www.e-guvernare.ro, persoanele juridice trebuie să achite un tarif anual de utilizare în cuantum de 46 de lei, fără TVA“, se mai arată în comunicatul ASSI.
Potrivit Hotărârii nr. 862/2009, până la 31 decembrie 2009, ASSI are obligaţia de a realiza registrul electronic al instituţiilor şi autorităţilor administraţiei publice din România. Orice modificare survenită asupra denumirii, datelor de contact ori asupra statutului instituţiei sau autorităţii administraţiei publice va fi comunicată în termen de trei zile către ASSI pentru actualizarea informaţiilor din registrul electronic.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU