21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCall Center-ele din România se pregătesc să se asocieze

Call Center-ele din România se pregătesc să se asocieze

Reprezentanţii centrelor de contact consideră că o astfel de asociaţie va determina o extindere a pieţei, va facilita parteneriatele şi va înlesni cooperarea cu autorităţile.

Ultima zi din cea de-a cincea ediţie a „Call Center&Customer Care Conference and Expo 2009“ a reprezentat scena de lansare a discuţiilor despre necesitatea organizării unei asociaţii româneşti de contact center. Moderatoarea discuţiei, Carita Vallinkoski, a dezbătut, împreună cu invitaţii săi, modul în care a evolut industria de call center, contextul actual economic şi avantajele unei astfel de organizaţii. Pornind de la exemplele pieţei europene, a fost analizată poziţia şi direcţia de dezvoltare a industriei româneşti de call center, dar şi viitorul pieţei în contextul apariţiei asociaţiei. Manfred Stockmann, preşedintele Call Center Forum din Germania şi vicepreşedinte al Asociaţiei Europene de Contact Center, consideră că necesitatea înfiinţării unei asociaţii de call center este dată de nevoia de a forma parteneriate şi de găsirea diferitelor soluţii pentru problemele cu care piaţa de profil se confruntă şi, bineînţeles, de implementarea lor. „Va exista mereu o bază reprezentată de modalităţile de comunicare, chiar dacă fiecare asociaţie este diferită“, a declarat acesta. El mai susţine că o astfel de asociaţie are drept scop găsirea de posibilităţi pentru calificare.

O asociaţie este necesară pentru că este nevoie de cooperare

Lawrence Gilioli, director în cadrul Euro CallCenterNet, este de părere că o asociaţie este necesară pentru că întotdeauna este nevoie de cooperare între jucătorii dintr-un anumit domeniu. El a mai spus că în piaţa de call center din România există un potenţial mare de creştere, iar înfiinţarea unei asemenea asociaţii este foarte importantă.
Liviu Nistoran, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC), consideră că o piaţă matură nu are nevoie de reglementări, dar, în acelaşi timp, rolul autorităţilor în piaţa de call center este cât de cât important. „Reglementările autorităţilor trebuie impuse pentru a proteja consumatorul“, a explicat preşedintele ANC. Acesta mai susţine că o asemenea asociaţie ar putea şi trebuie să îşi impună singură un anumit cod de bună practică pe care să-l respecte fiecare membru.
„O asociaţie de call center aduce avantaje în ceea ce priveşte extinderea industriei“, a declarat Manfred Stockmann.
Lawrence Gilioli susţine că asociaţia este utilă deoarece astfel pot fi apărate drepturile forţei de muncă. În ceea ce priveşte aşteptările de la o asemenea asociaţie de call center, Mihai Goga susţine că astfel vor fi facilitate parteneriatele, iar cooperarea cu autorităţile va fi mult mai uşoară.

Andreea STOICA

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS