18.1 C
Craiova
miercuri, 8 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriIndustria textilă trage să moară

Industria textilă trage să moară

Producătorii şi comercianţii din industria textilă spun că le-au scăzut vânzările considerabil de la începutul anului şi până acum. Singurele soluţii ar fi ca preţurile să se micşoreze şi produsele să fie promovate corespunzător.  

Industria textilă dă semne clare de oboseală. Producătorii de profil, prezenţi la târgul CONTEX de la Craiova din aproape toate colţurile ţării, se vaită că piaţa a stagnat în debutul anului 2009. Unii comercianţi afirmă cu jumătate de gură că au vânzări mult mai slabe decât anul trecut, dar producătorii de confecţii şi pielărie susţin cu tărie că sunt afectaţi de criza economică. Problema numărul unu este că în piaţă nu mai sunt bani. Cei care au afaceri în Craiova spun că lucrurile se mişcă foarte greu în acest domeniu. „Suntem producători de confecţii bărbăteşti din Bucureşti şi ne-am deschis un punct de lucru în Craiova. În ianuarie şi februarie, nu am scos nici măcar banii de chirie. De aceea participăm la târguri şi expoziţii, pentru a ne face cunoscute produsele“, a spus Mihail Cocora, producător din Capitală.

„Criza este peste tot“

Un producător de pielărie din localitatea arădeană Sebiş susţine că vânzările sunt din ce în ce mai slabe. „Mai prost de atâta nu se poate. Criza se simte tot mai mult. Anul trecut, în prima zi la târgul CONTEX au fost 5.000 de oameni aici la Craiova. Astăzi (ieri – n.r.), în primele ore abia dacă au venit 100-200 şi numai să se uite. Venim de cinci ani la Craiova şi până acum am avut vânzări foarte bune în această zonă“, a precizat Simion Bortiş. Producătorii susţin că au lăsat foarte mult preţurile faţă de anul 2008 şi tot slabe sunt vânzările.
„Noi am scăzut din preţuri destul de mult, dar să sperăm că vine lumea să cumpere. Acum cu criza aceasta să vedem ce va fi“, a spus şi Gheorghe Galea, alt producător român.

Soluţia: preţuri mici şi promovare maximă

Şi comercianţii de confecţii susţin că cifra de afaceri li s-a micşorat din cauza crizei. Companiile de profil adoptă două soluţii pentru a-şi îmbunătăţi volumul vânzărilor. Coboară uşor şi treptat preţurile, atât cât să înregistreze ceva profituri. Pe de altă parte, unele firme din domeniul confecţiilor nu renunţă la marketing şi la promovarea directă a produselor la târguri şi expoziţii, în ciuda costurilor mai ridicate pe care le implică asemenea forme de expunere.
„Nu merg foarte bine vânzările. Participăm la târg pentru a promova produsele firmei“, a spus Marinela P., comerciant expozant la târgul CONTEX. „Obişnuim să participăm la târguri. Vânzările au mai mers acum două-trei săptămâni, dar acum…“, a arătat şi Mariana Şovre, reprezentanta unei companii prezente la târgul de la Teatrul Naţional „Marin Sorescu“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII