9.7 C
Craiova
duminică, 28 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriOrăşenii, loviţi de criză

Orăşenii, loviţi de criză

Un studiu realizat în marile oraşe din ţară şi în Capitală arată că locuitorii din provincie sunt mai afectaţi decât cei din Bucureşti de criza financiară. Mulţi anticipează că le vor scădea veniturile în 2009.

 

Orăşenii din marile urbe ale ţării, printre care şi Craiova, se declară afectaţi în mod direct de criza financiară într-o oarecare măsură. 35% din persoanele intervievate, din marile oraşe ale ţării (cele cu peste 100.000 de locuitori), susţin că sunt afectaţi de criză, în timp ce numai 27% din cei din Capitală au declarat acest lucru, se arată într-un studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center şi Media XPRIMM. În ceea ce priveşte efectele crizei asupra veniturilor, se poate remarca faptul că o treime din populaţia intervievată (33,4%) consideră că veniturile îi vor fi afectate de criza financiară în acest an. Locuitorii marilor oraşe se tem în număr mai mare decât bucureştenii că le vor scădea veniturile, ca urmare a crizei.

Siguranţa locului de muncă

Mai mult de jumătate (57,4%) din populaţia intervievată nu consideră că fenomenul crizei va afecta în vreun fel siguranţa locului de muncă. La această întrebare, locuitorii din marile oraşe s-au arătat mai puţin pesimişti. 38,2% din persoanele din provincie intervievate se tem de pierderea locului de muncă pe perioada crizei. Bucureştenii se tem de acest lucru în proporţie de 41%. Pe ansamblu, studiul realizat de cele două companii evidenţiază că locuitorii din provincie se consideră mai afectaţi de criză decât cei din Capitală. Studiul a fost realizat în perioada 28 ianuarie – 10 februarie 2009, pe un eşantion de 1.665 de persoane, dintre care peste jumătate provin din zece oraşe mari din ţară, iar restul, din Bucureşti. „Acest studiu vizează felul în care românii percep fenomenul crizei financiare. În esenţă, am dorit să aflăm în ce măsură criza financiară îi afectează în mod direct pe români, impactul crizei asupra veniturilor şi a locului de muncă", a declarat Lăcrămioara Laura Voinea, directoare al MEDNET Marketing Research Center.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

36 COMENTARII