15.1 C
Craiova
miercuri, 22 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriVânzările de telefoane au atins 273 de milioane de unităţi

Vânzările de telefoane au atins 273 de milioane de unităţi

La nivel modial, vânzările de telefoane mobile în al doilea trimestru al anului au fost de 272,7 milioane de unităţi, cu 6,9% mai mult decât în primul trimestru şi cu 16,5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, potrivit unui studiu al firmei IDC, citat de NewsIn.

Cu toate că piaţa a avut o creştere mai mare faţă de trimestrul precedent, aceasta a fost mai mică decât cea înregistrată anul trecut, de 22%, a anunţat IDC. Încetinirea ritmului este atribuită maturizării pieţelor, creşterea având loc atunci când consumatorii îşi înlocuiesc telefoanele existente. „Cel mai important eveniment din acest trimestru îl reprezintă intrarea companiei Apple pe piaţa telefoanelor mobile, prin lansarea iPhone“, a declarat directorul de cercetare din cadrul IDC, Shiv K. Bachshi. „Deşi iPhone a vândut un număr mic de unităţi, aparatul va avea un impact deosebit de mare asupra acestei industrii. Aparatul iPhone are potenţialul de a schimba percepţia asupra telefoanelor mobile, ceea ce ar putea ridica preţurile medii pentru întreaga industrie“, a completat specialistul IDC.

 

Nokia îşi menţine poziţia de lider

 

Nokia este liderul pieţei de telefoane mobile, cu 100,8 milioane de telefoane vândute în al doilea trimestru. Cota de piaţă a companiei Nokia a crescut cu 3,6%, ajungând la 37%, ceea ce depăşeşte cotele combinate ale următoarelor trei companii din clasament. Nokia a avut cea mai mare creştere în Europa şi Asia, compania înregistrând dificultăţi pe piaţa din America de Nord. De asemenea, Nokia domină piaţa telefoanelor smartphone, unde a vândut 13,9 milioane de unităţi, rezultatele fiind impulsionate de promovarea activă a aparatelor din seriile N şi E. Pe locul doi se află Samsung, care a câştigat această poziţie cu vânzări record pentru companie, de 37,4 milioane de unităţi. Factorii determinanţi pentru succesul companiei Samsung îl reprezintă seria de aparate Ultra Edition şi recent lansata serie Ultra Special, care se adresează segmentului de vârf al pieţei. De asemenea, Samsung a înregistrat vânzări sporite pe pieţele emergente.

 

Motorola a înregistrat rezultate foarte slabe

 

Motorola se află în scădere, pierzând locul secund pentru prima oară după patru ani. Compania a anunţat rezultate deosebit de slabe în al doilea trimestru, comparativ cu performanţele anterioare, precizând că întâmpină dificultăţi pe pieţele din Asia, Orientul Mijlociu şi Africa. În prezent, Motorola implementează un plan de redresare, care include schimbări manageriale, actualizarea portofoliului de produse şi reducerea numărului de angajaţi. Sony Ericsson şi-a menţinut a patra poziţie din clasament. Compania a vândut 24,9 milioane de unităţi în trimestrul secund, ceea ce reprezintă o creştere de 58,6% faţă de perioada precedentă a anului trecut. Cota de piaţă este de 9,1%, cu 2,4% mai mult ca în primul trimestru. Gama de telefoane Walkman a reprezentat o treime din vânzările din al doilea trimestru. LG Electronics este al cincilea mare producător de telefoane mobile, cu vânzări de 19,1 milioane de unităţi, cu 4,1 milioane mai mult decât în primul trimestru. LG a anunţat o creştere semnificativă a marjelor sale operaţionale, în principal datorită telefoanelor Chocolate şi „enV“, destinate segmentului de vârf.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS