Acasă Bani & Afaceri Mai putini bani pentru motoarele mari

Mai putini bani pentru motoarele mari

-

Taxa de prima inmatriculare descurajeaza achizitia masinilor mici, avantajând clar automobilele cu motorizare puternica.


Noua politica fiscala româneasca favorizeaza masinile de import cu motorizare puternica. Accizele care se plateau pâna anul trecut pentru un automobil cu motor „economic“ erau mai mici decât taxa de prima inmatriculare intrata in vigoare de la 1 ianuarie 2007. Situatia se prezinta exact invers pentru autoturismele cu motorizari puternice, acestea fiind clar avantajate de introducerea taxei speciale la inmatriculare.


Concret, pentru un Renault Clio III cu motor mai mic de 1.6 litri, acciza era de 1% din pretul masinii pâna la 31 decembrie 2006, aproximativ 90 de euro fara TVA. Acum, cea mai mica taxa de prima inmatriculare, pentru un Clio de 1.2 l pe benzina, este 132 de euro.


Pentru un Renault Megane 1.6 l, model al carui pret este in jurul a 15.000 de euro, acciza, fiind de 1%, era mai mica decât actuala taxa de prima inmatriculare, care se ridica la 183 de euro.


In acelasi fel se prezinta lucrurile in cazul Ford Fiesta, unde acciza insemna 100 de euro pâna in decembrie anul trecut, in timp ce noua legislatie presupune o taxa de prima inmatriculare de 140 de euro.


Taxa de prima inmatriculare a ieftinit masinile scumpe


Situatia se prezinta altfel pentru masinile mai putin „populare“, cu motorizare puternica. Inainte de 1 ianuarie 2007, accizele pentru astfel de modele erau intre 4 si 11 la suta din valoarea masinii. Pentru un Ford Focus ST cu motor de 2.500 cmc acciza era circa 2.400 de euro fara TVA, pe când taxa de prima inmatriculare pentru acelasi model este acum 800 de euro.


Pentru un Renault Laguna cu motor V6 de 3.000 cmc, masina de peste 23.000 de euro, acciza vamala era de 11%, respectiv 2.544 de euro, la care se adauga taxa de timbru social sau de solidaritate de 1%, reprezentând inca 231 de euro. Conform legislatiei actuale, taxa de prima inmatriculare pentru acelasi automobil este acum 1.578 de euro. „Taxa speciala de inmatriculare avantajeaza clar masinile cu motorizari mari. Daca taxele erau de 1% pentru modelele cu cilindree mica pâna in ianuarie 2007, taxa de acum inseamna 1,5%. Diferenta intre procente nu este mare, insa la bani se cunoaste“, a explicat Adrian Marasescu, director de vânzari la o firma de profil din Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

MApN: Angajări temporare în sistemul medico-militar

În contextul eforturilor întreprinse de autoritățile publice pentru limitarea răspândirii noului coronavirus (COVID-19), Ministerul Apărării Naționale a demarat măsurile pentru suplimentarea numărului...