Știri de ultima orăActualitateTichetele de creșă cresc la 770 de lei. Cât valorează tichetele culturale și cine le poate primi

Tichetele de creșă cresc la 770 de lei. Cât valorează tichetele culturale și cine le poate primi

Tichetele de creșă și cele culturale au valori mai mari începând din octombrie 2026. Tichetul de creșă ajunge la 770 de lei pe lună, în timp ce tichetele culturale pot avea o valoare de până la 260 de lei lunar sau 510 lei pentru un eveniment.

Tichetele de creșă, majorate cu 30 de lei

Valoarea tichetelor de creșă crește de la 740 la 770 de lei pe lună, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Noua valoare se aplică începând cu octombrie 2026 și rămâne valabilă inclusiv în lunile februarie și martie 2027.

Tichetele de creșă pot fi folosite numai pentru plata taxelor la creșa unde este înscris copilul. Potrivit Legii nr. 165/2018, acestea pot fi acordate angajaților care nu beneficiază de concediu și indemnizație pentru creșterea copilului, informeaza tvrinfo.roCristela Georgescu, din nou la DIICOT pentru perchezițiile informatice. Anchetatorii verifică zeci de dispozitive

Tichetele culturale ajung la 510 lei pentru un eveniment

Și valoarea tichetelor culturale este majorată. Plafonul lunar crește de la 250 la 260 de lei, iar pentru acordarea ocazională, cu ocazia unui eveniment, valoarea poate ajunge de la 490 la 510 lei. Noile plafoane sunt valabile și în februarie și martie 2027.

Tichetele culturale pot fi utilizate pentru bilete la teatru, cinema, concerte, muzee și festivaluri, dar și pentru achiziționarea de cărți, manuale școlare, albume muzicale sau filme, în condițiile prevăzute de lege.

Nu toți angajații primesc automat sumele maxime

Majorarea valorilor nu înseamnă că fiecare salariat va primi automat aceste beneficii sau suma maximă prevăzută de lege. Acordarea tichetelor depinde de angajator și de condițiile stabilite în cadrul sistemului de beneficii extrasalariale, cu respectarea prevederilor legale.

Atât tichetele de creșă, cât și cele culturale sunt avantaje salariale impozabile, însă nu intră în baza de calcul pentru contribuțiile CAS și CASS.

Citeşte şi: Cristela Georgescu, din nou la DIICOT pentru perchezițiile informatice. Anchetatorii verifică zeci de dispozitive

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS