9.8 C
Craiova
luni, 29 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUn supermarket britanic nu mai pune termen de valabilitate pe produse proaspete

Un supermarket britanic nu mai pune termen de valabilitate pe produse proaspete

Supermarketul Waitrose a anunțat luni că va elimina termenul de valabilitate de pe aproape 500 de produse, cu scopul de a lupta împotriva risipei alimentare, informează G4Media.

Începând cu luna septembrie, Waitrose va elimina etichetele cu mențiunea „a se consuma de preferință înainte de” de pe aproape 500 de produse proaspete, în special fructe și legume ambalate, a anunțat compania într-un comunicat.

Britanicii „aruncă la gunoi 4,5 milioane de tone de alimente în fiecare an”

Măsura „are ca scop reducerea cantității de deșeuri alimentare în gospodăriile din Marea Britanie prin încurajarea clienților să își folosească propria judecată” atunci când decid dacă un produs mai este comestibil, a adăugat lanțul de supermarketuri premium. „Risipa de alimente este încă o problemă majoră”, iar gospodăriile din Marea Britanie „aruncă 4,5 milioane de tone de alimente comestibile în fiecare an”, a declarat Marija Rompani, director de sustenabilitate al grupului John Lewis, părintele rețelei de magazine Waitrose.

Indicatorul „a se consuma de preferință înainte de” este legat, în principal, de gustul sau de calitatea nutrițională a unui produs. Pe de altă parte, indicația „a se consuma până la data de”, care apare pe produsele perisabile, este o indicație imperativă, iar nerespectarea acesteia prezintă riscuri pentru sănătate.

Şi alţi retaileri au eliminat datele de valabilitate

Compania calcă pe urmele altor retaileri britanici, precum gigantul din industrie Tesco, care a eliminat datele de valabilitate pentru aproximativ 100 de produse începând cu 2018, și mai recent Marks and Spencer, care a făcut același lucru pentru 300 de articole.

Morrisons, un alt lanț de supermarketuri, a anunțat în ianuarie că a eliminat nu data recomandată, ci data-limită de consum de pe 90% din laptele de marcă proprie, încurajându-i pe clienți să miroasă conținutul sticlei pentru a vedea dacă mai este bun.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS