24.3 C
Craiova
miercuri, 17 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateExplozia din Beirut, provocata de nitratul de amoniu, adus de nava unui rus sub pavilionul Moldovei

Explozia din Beirut, provocata de nitratul de amoniu, adus de nava unui rus sub pavilionul Moldovei

Puternică explozie ce s-a produs marți, în Beirut, Liban a fost provocată de 2.750 de tone de nitrat de amoniu, stocate în depozitul portului din Beirut și transportate acum 6 ani de cargoul Rhosus, sub pavilionul Republicii Moldova, dar proprietate a unui afacerist rus, scrie mold-street.com

Postul de televiziune LBCI din Liban susține că la ședința Consiliului Suprem de Apărare a țării s-a anunțat că anume cele 2.750 de tone de nitrat amoniu au explodat în portul Beirut, provocând moartea a zeci de oameni și distrugeri masive în acest oraș.

Nitratul de amoniu, transportat de nava unui rus

„Este inadmisibil că o încărcătură de nitrat de amoniu, estimată la 2.750 tone, să fie prezența de șase ani într-un depozit fără măsuri de precauție”, a declarat premierul libanez Hassan Diab în față Consiliului Suprem de Apărare reunit în ședința de urgență.

Potrivit portalului mold-street de la Chișinău, în 2014, în timp ce transporta din Georgia în Mozambique circa 2.750 de tone de nitrat de amoniu, cargoul Rhosus, aflat sub pavilionul Republicii Moldova, a fost reţinut în portul Beirut din cauza unor grave probleme tehnice.

Navigarea, cargoului Rhosus, îi era înterzisă

Ulterior i s-a interzis navigarea din cauza că ar fi încălcat regulile de exploatare, iar încărcătura a fost sechestrată şi depozitată în portul Beirut. De atunci cargoul stă abandonat în port, iar echipajul compus din ruşi şi ucraineni a fost repatriat, după ce fusese lăsat în voia sorții de angajator.

Între timp, instanţele au emis la cererea creditorilor 3 decizii de sechestrare a navei. Presa rusă scrie că proprietarul este afaceristul rus Igor Grechushkin, rezident în Cipru.

Să spunem că, R.Moldova se află de mai mulţi ani în lista neagră, categoria risc înalt, a statelor cu nave ce încalcă normele și convențiile internaționale, potrivit Secretariatului Paris MoU.

Într-o situaţia mai proastă se află țări precum Tanzania, Togo, Palau, Comores, Cambodia și Congo, mai scrie Mold-street. În anii 2015-2018, fost efectuate 409 inspecții ale navelor ce plutesc cu pavilionul Republicii Moldova, iar în 69 de cazuri acestea au fost reținute.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS