10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateŞcolile gimnaziale vând ILUZII: Medii mari la clasă, note mici la examen

Şcolile gimnaziale vând ILUZII: Medii mari la clasă, note mici la examen

Poate un elev cu note de 2, 3 şi 4 la evaluarea naţională să aibă la clasă medii generale la toate disciplinele peste 8 şi 9 în clasele V-VIII? Datele pe care le afişează şcolile din Dolj arată nu numai că poate, dar că astfel de situaţii se întâlnesc la aproape jumătate din şcolile din Craiova şi judeţ. Şi nu este singurul derapaj al şcolii doljene. Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj aprobă anual clase cu profil real la care ajung elevi cu medii de admitere de 2, 3 şi 4. Din ultimele date de la admitere, în anul şcolar următor sunt şase clase cu astfel de situaţii şi mai sunt şi locuri libere.

Elevii depun în aceste zile dosarele la liceele la care au fost repartizaţi pe 10 iulie. În judeţul Dolj, datele arată că la peste 30% din specializările existente la liceu elevii au fost admişi cu medii sub 5.

De exemplu, la Liceul „Matei Basarab“ din Craiova, la specializarea economic, din cei 28 de elevi admişi, 26 au medii sub 5 la matematică. Elevii respectivi provin de la 26 de unităţi şcolare diferite din Craiova şi judeţ. La mai mult de jumătate dintre ei, respectiv 18 elevi, mediile generale din perioada gimnaziului nu sunt confirmate de examen.


De exemplu, un elev care a absolvit la Şcoala Gimnazială Branişte-Daneţi are media generală 9,12, iar la examen a obţinut 7,45 la limba română şi 2 la matematică. Este alarmant faptul că discrepanţele sunt şi de şapte puncte între evaluarea de la clasă şi cea externă, de la examen. Astfel de situaţii s-au înregistrat şi la şcoli din Craiova, cum ar fi Liceul „Tudor Arghezi“, Şcoala „Sfântul Gheorghe“, Şcoala „Sfântul Gheorghe“, Şcoala „Nicolae Bălcescu“, Şcoala nr. 38.

Elevi sub 5 la clase de ştiinţe ale naturii

Tot rezultatele de la admitere ne arată că şi anul acesta sunt clase de real cu elevi de 2, 3 şi 4. De exemplu, la Liceul Tehnologic Pleniţa, la clasa de ştiinţele naturii, din cei 28 de elevi admişi, 11 au note sub 5 la matematică. Elevii din clasa respectivă provin de la unităţile şcolare din Pleniţa, Orodel şi Caraula, iar în perioada gimnaziului au avut medii generale peste 7 şi chiar peste 9.


La Liceul „Adrian Păunescu“ din Bârca, tot la ştiinţele naturii, ultima medie de admitere a fost 3,55. În clasa respectivă sunt zece elevi, din 28, care au note sub 5 la evaluarea naţională şi la română, şi la matematică. La clasă, unii dintre ei au avut însă medii peste 9.


La Liceul Amărăştii de Jos, la clasa de ştiinţele naturii, ultima medie de admitere este şi mai mică, respectiv 3,11, şi aparţine unui elev care anterior a studiat la Şcoala Gimnazială Dobroteşti. Respectivul elev are media generală 7,37, iar la evaluarea naţională a obţinut 1,60 la română şi 2,50 la matematică. Nu este singurul elev de la Şcoala din Dobroteşti cu astfel de discrepanţe. Sunt şi elevi cu medii generale peste 9 care au note sub 5 la examenul de la matematică. De exemplu, un elev cu media generală 9,56 a obţinut 4 la evaluarea naţională la proba scrisă de la matematică. De altfel, media la ştiinţele naturii la Amărăştii de Jos poate să mai şi scadă, pentru că mai sunt alte şapte locuri libere.

Elevi de 1, 2 şi 3 la matematică-informatică


Paradoxal, şi la clasa de matematică-informatică de la Liceul din Bechet, din 28 de elevi, 20 au note de 1, 2 şi 3 la examenul de matematică.
Opt dintre ei nu au 5 nici la limba română. Cu toţii au fost peste 7 în gimnaziu.
Elevi cu note de 3 şi 4 la examenul la matematică sunt şi la clasa de matematică-informatică de la liceul din Dăbuleni, dar şi la liceele din Filiaşi şi Băileşti, chiar dacă unităţile afişează că au ultima medie de admitere peste 5. Analiza amănunţită scoate la iveală alte cazuri de elevi care au avut note foarte mari la clasă şi rezultate slabe la examen.

Cele mai multe diferenţe sunt la matematică

Exemplele de elevi cu diferenţe mari între sistemul de notare de la clasă şi cel de la examen sunt evidente în ierarhia judeţeană. În Dolj, la evaluarea naţională au fost prezenţi 4.378 de elevi. Diferenţele dintre notarea de la clasă şi cea de la examen sunt evidente după primele 860 de locuri la nivel judeţean. Cele mai multe discrepanţe apar chiar la matematică.

Elevi cu medii generale peste 9,70 în toată perioada gimnaziului au obţinut note de 7 la matematică chiar şi la şcoli din Craiova, la unităţi gimnaziale precum Şcoala „Alexandru Macedonski“, Şcoala Gimnazială „Nicolae Romanescu“, dar şi la colegii, exemplu fiind la Colegiul „Ştefan Velovan“ din Craiova. La doar câteva zeci de sutimi mai puţine, diferenţele între clasă şi examen se adâncesc. Elev de la Şcoala Beloş cu 9,46 media din gimnaziu are 2 la examen la matematică.

Elev de la Şcoala Bistreţ cu media din gimnaziu 9,17 a obţinut 3,65 la matematică. Elev cu media generală 9,19 de la Şcoala Vârtop are 2 la matematică. Şi nu sunt exemple izolate la nivel de şcoală şi nici la nivel de judeţ. De asemenea, la aceste exemple, se adugă cele cu şcoli la care nici unul din elevi nu a obţinut medii peste 5 la evaluarea naţională, cum ar fi Şcoala Ocolna şi Şcoala Brabova. Sunt şi unităţi la care elevii peste 5 se numără pe degete.
Media generală de promovare la nivelul judeţului de 74,7%, din 4.378 de elevi prezenţi la evaluarea naţională, nu arată că toţi acei elevi au obţinut medii peste 5 la ambele discipline, ci arată medii peste 5 prin media aritmetică dintre cele două probe de examen. Practic, ascunde faptul că mulţi elevi nu pot promova în realitate un examen naţional.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS