17.9 C
Craiova
duminică, 31 mai, 2020
Știri de ultima oră Actualitate Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în Slatina, subiect aprig de ceartă

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în Slatina, subiect aprig de ceartă

Slătinenii care sunt nevoiți să plătească bani frumoși în urma parcării neregulamentare contestă din ce în ce mai vehement, cel mai des pe rețelele sociale, activitatea serviciului care ridică mașini. „De ce doar pe-a mea?“ este, practic, cel mai invocat argument.

Singura mașină de ridicat aflată în administrarea Serviciului de Străzi și Iluminat Public lucrează la foc continuu. Pe măsură ce băieții ridică mașini, se înmulțesc și reacțiile cetățenilor care parchează neregulamentar și cad în plasa polițiștilor. „Erau cel puțin trei doar în zona aia, dar nu, au luat-o pe-a mea!“, se plâng slătinenii, ajungându-se la adevărate analize pe baza fotografiilor despre cât de părtinitori au fost polițiștii. Nu de puține ori, chiar mașinile polițiștilor sunt luate în vizor și șoferii se plâng că nici oamenii legii nu respectă legea invocată.

481 de maşini ridicate anul trecut

Deşi, în ultima periodă, și Poliția Municipală cheamă din ce în ce mai des Serviciul de ridicări pentru a scoate din anumite zone mașinile care pun traficul în pericol, cele mai multe astfel de constatări le fac, totuși, polițiștii locali. În cursul anului trecut, 481 mașini au fost ridicate în cele 12 luni.

Cei mai mulți dintre slătineni se prezintă în câteva ore să-și recupereze mașina și plătesc 150 lei (jumătate din taxa de 300 lei, în primele 24 ore), plus punctele de amendă din procesul verbal al polițiștilor. Rar se întâmplă ca mașina să rămână peste noapte în custodia serviciului de ridicări, costul crescând, atunci când trec cele 24 ore: se achită taxa de 300 lei, la care se adaugă și o taxă zilnică de 50 lei.

„O veche meteahnă de-a românului, să moară și capra vecinului“

Polițiștii nu acționează mai cu zel decât altădată și nici preferenşial, spune șeful Poliției Locale Slatina, Adrian Pop. Se întâmplă însă ca în anii electorali subiectele de acest gen să fie exacerbate, totul în căutare de capital politic, își explică Pop. Cert este, mai spune șeful Poliției Locale, că nu se face, în niciun caz, vânătoare, ci sunt ridicate strict autoturismele care prezintă un pericol real.

„E o veche meteahnă de-a românului, să moară și capra vecinului. Sunt ridicate mașinile care costituie un real pericol. Suntem conștienți de faptul că nu sunt suficiente locuri de parcare, de-aia ridicăm mașinile care prin maniera în care au fost parcate sau staționeză chiar constituie un real pericol. Legea spune că nu ai voie să staționezi, să parchezi mașina, la mai puțin de 25 metri de colțul intersecției. Acum nu stăm să măsurăm 25 de metri, pentru că ar însemna să ridicăm cel puțin șase mașini, trei după trecere și trei înainte. Dar de obicei le ridicăm pe cele care sunt foarte aprope de trecerile de pietoni sau chiar pe trecere. Care sunt parcate efectiv în intersecții sau care incomodează într-un mod real. Se ridică undeva la patru-cinci mașini pe zi“, a declarant Pop.

Pentru a susține faptul că nu există, în mod real, o „vânătoare“, Pop spune chiar că niciodată polițiștii locali nu i-au taxat pe cei care se opresc pe arterele principale în fața unei farmacii și staționează strict câteva minute, disperați să-și cumpere tratamentul. Nici în zonele supraaglomerate nu s-ar acționa fără discernământ, filtrându-se fiecare situație, astfel că se ajunge ca doar „mașinile parcate nesimțit“ să fie ridicate.

O altă problemă este sistemul folosit de mașina de ridicat. Se pot ridica mașini doar din lateral, prin urmare adesea nu se intră pe străduțele înguste intens circulate, unde să ridici o mașină ar însemna să blochezi circulația pentru 10-15-20 de minute.

Când nu ești în pericol să nu mai găsești mașina

La o mașină ridicată, din datele Poliției Locale rezultă că alți 10 șoferi sunt amendați pentru parcare neregulamentară. Asta pentru că există o singură echipă de ridicări, cu o singură mașină. Se lucrează în program normal, de bugetari, așa că pericolul de a nu-ți mai găsi mașina în afara programului bugetarilor, sau sâmbăta și duminica, nu prea există. Poți fi, în schimb, amendat.

„Sunt atât de mulți șoferi care parchează cu nesimțire de nu vă vine să credeți. În primul rând, nu avem întreaga resursă necesară să luăm orașul de la un capăt la altul, asta una la mână. Doi – o ridicăm pe cea care prezintă cel mai mare pericol“, a mai spus Pop, precizând că „dacă am avea cinci mașini de ridicat cifrele ar exploda“.

Dacă șoferilor li se pare că polițiștii, indiferent că sunt de la poliția națională sau de la cea locală, îi vânează, cei care ridică mașinile spun la rândul lor că au propriile constatări. „Stau de obicei, văd polițiștii lângă mașină, și așteaptă să plece. Nu poate polițistul să lase amenda dacă nu ștrie cine a parcat neregulamentar. Când vine mașina de ridicat, vine și șoferul și spune că două minute a lăsat-o acolo. Ia amenda și pleacă, nu o mai ridici“, a explicat un representant al Serviciului de Străzi și Iluminat Public, serviciul care are în administrare mașina de ridicat.

Deşi ridicarea mașinilor nu rezolvă problema locurilor de parcare insuficiente, care este reală în anumite zone, îi mai disciplinează pe șoferi, cred polițiștii. Măcar de teama că ar putea plăti o amendă serioasă, șoferii poate vor căuta cu mai mult zel un loc de parcare liber, marcat ca atare, la câteva sute de metri distanță de locul în care au treabă.

„Sperăm să se mai îmbunătățească situația. Știți că avem în lucru acele parcări modulare, cu peste 350 locuri, mai avem parcarea de 153 locuri de la Aleea Muncii, este în procedură de licitație, se vor mai schimba lucrurile“, a mai spus reprezentantul serviciului primăriei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

ȘTIRI GdS