Acasă Actualitate Asociaţiile de proprietari ar putea scăpa de controlul primăriei

Asociaţiile de proprietari ar putea scăpa de controlul primăriei

-

La un an de la intrarea în vigoare a Legii nr. 196/2018 a asociaţiilor de proprietari se întrevăd alte modificări. Există deja în Senat un proiect de lege.

Modificările propuse vizează, printre altele, eliminarea prevederilor care permit primăriilor să controleze activitatea asociaţiilor. Administratorii nu ar mai fi obligaţi să obţină de la primărie atestatul. Se renunţă la contul unic bancar şi se elimină plafonul de casă de 1000 de lei.

Proiectul de lege ar scoate asociaţiile de sub controlul primăriilor adică, proiectul spune că verificările efectuate de către primării nu sunt necesare.

La un an de la intrarea în vigoare a Legii nr. 196/2018 a asociaţiilor de proprietari se întrevăd alte modificăr
La un an de la intrarea în vigoare a Legii nr. 196/2018 a asociaţiilor de proprietari se întrevăd alte modificăr

Asociaţiile de proprietari sunt entităţi private autonome, care funcţionează independent. Asociatiile de proprietari au organe proprii de control, pot solicita expertize contabile, dar mai ales pot fi controlate de catre organe de control abilitate prin legi speciale, precum ANAF, ISU . Prin urmare, controlul efectuat de catre primarii nu este necesar – se arata în proiectul de lege.


De asemenea, să se permită asociaţiilor de locatari să deţină mai multe conturi bancare. Se elimină plafonul de casă de 1000 de lei pentru păstrarea banilor în casierie. Nu există nici o altă persoană juridică în România care să aibă acest palfon, se mai arată în proiectul de lege.
Alte modificări care ar putea fi aduse Legii 196/2018 se referă la dispariţia preavizului în caz de urgenţe
În cazuri de urgenţă, precum inundaţii, proprietarii vor fi obligaţi să permită accesul celor de la asociaţie în locuinţă fără preavizul de 5 zile.

Nu mai este obligatoriu atestatul de la primărie

Proiectul de lege  ar scoate asociaţiile de sub  controlul primăriilor
Proiectul de lege ar scoate asociaţiile de sub controlul primăriilor

Totodată, persoanele care au datorii la asociaţie nu vor mai putea fi alese sau numite în funcţii de conducere, administrare sau control.
Ordinea de zi a Adunării generale va putea fi semnată de către 20% din membrii asociaţiei. Numărul membrilor comitetului executiv nu va mai fi limitat la 5 persoane, ficare asociaţie poate stabili numărul acestora.
Se elimină obligaţia administratorilor de a obţine un atestat de la primărie. Obligație care tocmai a fost amânată cu doi ani de către Guvern, tot la solicitarea autorităților locale și asociațiilor de proprietari.

Persoanele fizice care îndeplinesc funcția de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările și completările ulterioare, care dețin o diplomă de absolvire a unui curs de calificare ca administrator de imobile/condominii, pot îndeplini în continuare funcția de administrator

, se arată în proiect.

Prevederea că administratorul nu poate face nici o cheltuială din fondul administraţiei fără acordul scris al adunării generale, ar dispărea.
O altă prevedere se referă la aptul că, autorităţile trebuie să elibereze titluri de proprietate pentru terenurile de sub bloc asociaţiilor care deţin acte.
Proprietarii au obligaţia să transmită o copie după actul de proprietate şi să notifice preşedintelui orice schimbare intervenită în structura şi numărul membrilor, cum ar fi naştere, căsătorie, deces.

ȘTIRI VIDEO GdS