Cum s-a trezit o locatară din Craiova că are de plătit căldura pe care nu a consumat-o şi nici repartictorul de costuri cu citire prin unde radio nu a înregistrat-o ? Nici nu avea cum să înregistreze vreun consum, fiindcă repartitorul de costuri stă închis de peste doi ani de zile. În fapt, craioveanca spune că în 2017 i-au fost montate repartitoare de costuri în apartament. Aparatul din bucătărie nu a fost deschis niciodată. Totuşi în fişele tehnice ale firmei de repartitoare care a făcut montarea respectivelor aparate acesta a înregistrat consum. Prin urmare, locatara care a vrut să facă economie s-a trezit cu o factură mai mare la căldură. Iniţial a crezut, că deşi a închis robinetul termostat de pe calorifer, repartitorul înregistrează căldura ambientală degajată de la aragazul ţinut, probabil deschis. Ulterior după ce a comparat fişele primite de la firma de repartitoare şi datele trecute pe repartitorul de costuri a observat că seriile sunt diferite.


„Este vorba de nişte angajaţi incompetenţi, altfel nu am cum să le spun. În noiembrie 2017, în blocul A3 de pe Ştirbei Voda ni s-au montat repartitoare noi „cu radio” pentru a le citi de jos. Iar de atunci şi până în aprilie 2019 am platit degeaba căldura la bucătărie peste 400 de lei. În condiţiile în care repartitorul a fost dintodeauna închis. Iniţial, am crezut ca înregistrează aragazul până a verificat soţul seria repartitorului cu cea din nota de consum si culmea, erau diferite. Am sunat la ei doua luni până mi au modificat seria şi să- mi spună că nu se mai pot recupera banii plătiţi degeaba. Acum vor scădea doar unităţile de consum pe sezonul acesta. Şi bineînţeles că mi-au scăzut toate unitatile, dar cu preţul din aprilie pe căldură adică un total de doar 56 lei. .O batjocură din partea lor. Şi doar, scuzându-se ca de fapt ei estimează cât consuma locatarii. Nu este o avere, însă sunt nişte bani şi sunt convinsă că nu sunt doar eu în situaţia de faţă, iar celelalte persoane ar trebui să verifice”, spune proprietara din blocul A3.

Repartitor de costuri



Firma îşi recunoaşte greşeala


Proprietara din blocul A3, spune că suma nu este foarte mare, dar nu este corect să plătească ceea ce nu consumă. Mai mult ar vrea să tragă un semnal de alarmă, ca locatarii din bloc să-şi verifice cu atenţie atât repartitoarele de costuri , cât şi fişele de calculaţie a căldurii.


Reprezentanţii firmei de repartitoare, recunosc că a fost, într-adevăr greşeala unui angajat. Aceştia mai spun că vor remedia această situaţie şi vor face o regularizare respectivului abonat. Ei afirmă că au montat în acel bloc, repartitoare de costuri cu citire la distanţă, în anul 2017.

Într-adevăr la acel moment din vina unui angajat s-a strecurat o grşeală. S-au trecut seriile şi indexul greşit. Adică, repartitorul are o serie, iar în fişa tehnică şi apoi în calculator s-au trecut alte serii. Vorbim de repartitoare cu citire radio. În cazul acestora, un aparat montat în casa scării face citirea consumului şi o transmite firmei de repartitoare. Pentru respectivului abonat, firma în cauză urmează să rectifice fiecare sumă pusă în plus la plată.



Repartitorul transmite datele direct în programul de calcul


Noile aparate înregistrează singure consumul şi transmit datele prin GPRS/GPS direct la centrul de colectare. Un astfel de repartitor permite înregistrarea consumului de căldură, apă rece şi apă caldă, şi transmiterea lor către un centru de date unde sunt procesate. Acesta este primul sistem radio bidirecţional de citire a repartitoarelor. El permite transmiterea datelor prin GPRS/GPS direct în programul de calcul.

Maria CERNĂTESCU
A absolvit Facultatea de Drept „Nicolae Titulescu” din Universitatea din Craiova şi lucrează în presa scrisă din 2004. În momentul actual este unul dintre puţinii jurnaliști locali care se ocupă de domeniul asociaţiilor de proprietari.