Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat, joi seară, pe site-ul instituției, proiectul de Ordin pentru aprobarea procedurii privind organizarea Registrului entităţilor/unităţilor de cult. Proiectul aduce clarificări privind modalitatea de înscriere a ONG-urilor în acest registru. Toate ONG-urile din România sunt obligate prin lege să fie înscrise în acest registru la ANAF pentru a mai putea beneficia de finanțare – donații și sponsorizări – începând cu data de 1 aprilie, însă ONG-urile se plângeau că registrul nu există, cu două săptămâni înainte de termenul-limită, potrivit hotnews.
Proiect de ordin al președintelui ANAF pentru aprobarea Procedurii privind organizarea Registrului entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale, precum și modelului și conţinutului unor formulare, a fost publicat joi seară pe site-ul ANAF.
- a) desfăşoară activitate în domeniul pentru care a fost constituită, pe baza declaraţiei pe propria răspundere;
- b) şi-a îndeplinit toate obligaţiile fiscale declarative prevăzute de lege;
- c) nu are obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
- d) a depus situaţiile financiare anuale, prevăzute de lege;
- e) nu a fost declarată inactivă, potrivit art.92 din Codul de procedură fiscală.
- formular 163 “Cerere de înscriere/eliminare în/din Registrul entităților/unităților de cult”
- formular 164 “Decizie privind aprobarea/respingerea cererii de înscriere în Registrul entităților/unităților de cult”;
- formular 165 “Decizie privind radierea din Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale”;
- formular 166 “Decizie privind îndreptarea erorii la soluționarea cererii de înscriere în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale”;
- formular 167 „Decizie privind îndreptarea erorii la radierea din Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale”
- Referat privind soluționarea cererii de înscriere în Registrul entităților/unităților de cult;
- Referat privind radierea din Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale;
- Referat privind îndreptarea erorilor.
- a) denumirea entității/unității de cult;
- b) codul de identificare fiscală;
- c) adresa domiciliului fiscal;
- d) data înscrierii în registru;
- e) data radierii din registru;
- f) informații privind înscrierile și radierile în/din registru.