Tenul tânăr arată proaspăt și luminos în orice situație: chiar și după o noapte nedormită, după o petrecere în club sau după o săptămână în care ți-ai satisfăcut toate poftele culinare cu o plăcere nebună. Situația se schimbă însă în momentul în care pielea îmbătrânește și devine „deranjată” de cele mai mici inconveniente: dulciurile, alimentele pline de grăsimi sau expunerea la soare se vor vedea imediat pe tenul tău prin pete pigmentare, riduri sau acnee matură, potrivit DivaHair.

Experții sunt de părere că la baza acestui fenomen stă micșorarea producției de colagen de către piele. După vârsta de 25 de ani, tenul începe să secrete din ce în ce mai puțin din această proteină vitală frumuseții tale, urmând ca producția să scadă cu un înspăimântător procent de 1% pe an. Nu te teme, nu ți-am expus această situație pentru a te induce în depresie, ci pentru a-ți oferi soluția miraculoasă pe care am descoperit-o noi. Iată despre ce e vorba!

Colagenul și importanța sa pentru o piele tânără și frumoasă

Importanța colagenului pentru organismul uman este perfect reliefată de faptul că e prezent în toate organele: în oase, mușchi, articulații, tendoane, inimă, plămâni, vase de sânge, creier și, firește, în piele. Alături de elastină și acid hialuronic, colagenul formează triada pielii frumoase, netede, elastice și luminoase.

Însă cea mai abundentă proteină din corp, colagenul, ce alcătuiește peste 80% din structura țesutului cutanat, începe să fie produsă tot mai lent după vârsta de 25 de ani, așa cum ți-am povestit și în rândurile de mai sus. E astfel vital să iei primele măsuri anti-aging nu după 35 de ani, așa cum se credea în mod tradițional, ci începând din a doua jumătate a celor 20 de ani.

Un alt aspect pe care ar trebui să îl iei în considerare este suplimentarea rezervelor de vitamina C, care susține formarea colagenului. Aceasta îmbunătățește funcționarea lizinei și a hidroxiprolinei, două enzime care se dovedesc indispensabile pentru formarea colagenului. Pielea ternă, gingiile care sângerează, rănile care se vindecă greu, vânătăile care apar imediat, sunt toate semne ale faptului că nu deții suficientă vitamina C în corp și că trebuie să suplimentezi neapărat rezervele sale.

Iar acum ajungem la ce ne interesează: cum putem crește sau măcar păstra la cote optime producția naturală de colagen? E adevărat că sunt și măsuri pe care le poți lua singură: renunță la fumat, la sedentarism și încearcă să lupți împotriva stresului, practicând meditația, yoga și exercițiile de respirat. De asemenea, redu expunerea la soare, mai ales atunci când nu te protejezi cu FPS, evită alimentația de tip fast-food și hidratează pielea așa cum trebuie. Alimentele bogate în vitamina C, precum citricele, merele, fructele de pădure și legumele crude, trebuie să se regăsească neapărat în dieta care susține accelerarea producției de colagen.

Cremele care conțin acest ingredient își au loc de onoare pe măsuța ta de toaletă. Experții sunt de părere că nici nu ar trebui să iei în considerare utilizarea unei creme care exclude acest ingredient de marcă în skincare, așa că înarmează-te temeinic și din acest punct de vedere.

Beatrice Spătaru
Este ceea ce a ascultat, a văzut, a simţit şi a gândit, fascinată în aceeaşi măsură de culoare, sunet şi cuvânt. E fericită că are puterea să aprecieze frumosul oriunde s-ar ascunde acesta. Gazeta de Sud este pentru ea o echipă fantastică ce o impulsionează să vină cu idei frumoase şi creative.