Dubai - Foto: Kuoni

Ritmul de creştere a spaţiilor comerciale din Dubai este atât de mare încât aceste spaţii au început să se extindă şi pe mare, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Compania Majid Al Futtaim Holding LLC, care operează magazinele Carrefour SA din Orientul Mijlociu, a pus la punct supermarketuri plutitoare care deservesc clienţi de pe iahturi, bărci şi skijeturi de pe cele trei plaje ale oraşului, a precizat compania într-un comunicat de presă.

Cumpărătorii de pe skijeturi şi mici ambarcaţiuni cu pânze vor putea naviga până la un ‘Aqua Pod’ şi să plaseze comanda la o fereastră în timp ce pasagerii de pe vasele mai mari vor putea face comenzi de pe telefon cu livrarea în 45 de minute. Supermarketurile plutitoare oferă peste 300 de produs începând de la snack-uri şi alimente proaspete până la creme de protecţie solară şi medicamente fără reţetă.

„În timp ce milioane de persoane se bucură în fiecare an de coastele Dubaiului, este un nou pas natural să venim în întâmpinarea clienţilor noştri cu produse relevante într-un mediu unde în prezent aceştia nu sunt deserviţi, în prezent. Este interesant de ştiut că putem să ajungem la clienţii noştri oriunde, fie pe uscat fie pe apă” a declarat directorul operaţional de la Carrefour UAE, Miguel Povedano.

În timp ce Carrefour explorează un teritoriu virgin, sectorul de retail terestru din Dubai s-a aglomerat pe măsură ce o explozie de mall-uri şi centre comerciale se confruntă cu scăderea cheltuielilor din partea rezidenţilor şi turiştilor. Firma de consultanţă imobiliară CBRE Group Inc estima în luna mai că spaţiile de retail din Dubai vor creşte cu 50% în următorii trei ani.

În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ şi 15 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerţ online.