Aproximativ 60% dintre angajaţii români lucrează remote cel puţin o dată pe săptămână, iar peste 80% din companii consideră că un spaţiu de lucru flexibil ar avea un impact direct în creşterea afacerii (91%), în maximizarea profitului şi menţinerea competitivităţii (87%), conform unui studiu de specialitate remis marţi Agerpres.

Când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre respondenţii români intervievaţi lucrează de acasă şi aproximativ 20% preferă cafenele şi opţiunile de tip business lounge, arată studiul realizat de IWG.

„Creşte cererea pentru ‘la cerere’ şi este firesc în contextul revoluţiei spaţiilor de muncă. Timp de generaţii oamenii s-au obişnuit cu programul de lucru fix, de 8 ore petrecute în acelaşi birou. Însă un număr din ce în ce mai mare de companii adoptă un model diferit de muncă ce aduce beneficii de partea angajatorilor şi a angajaţilor, motiv pentru care companiile îşi revizuiesc portofoliul imobiliar. Am intrat în era forţei de muncă mobile şi flexibile, iar acest fenomen reprezintă o schimbare majoră nu doar pentru România, dar şi la nivel global. Foarte curând conceptul de muncă flexibilă va deveni normalitate”, explică Ramona Predescu, country manager Regus şi Spaces în România.

Bogdan GROȘEREANU
Lucrează din 2001 în presa scrisă și abordează subiecte diverse cum ar fi evenimentele, subiectele sociale, cele legate de administraţia locală, de politică, economie, dar şi investigație. A urmat traininguri pe jurnalism social, politic, acces la informaţii şi investigație, în special cele prin intermediul Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) şi Rise Project.