Ministerul Educaţiei Naţionale a lansat miercuri în consultare publică proiectul Metodologiei-cadru care reglementează organizarea şi desfăşurarea competiţiilor şcolare, ce prevede în premieră plata cadrelor didactice implicate în organizarea etapelor judeţene şi naţionale, dar şi desfăşurarea etapei naţionale a olimpiadelor, de regulă, în universităţile de stat din România, informează Agerpres.

Potrivit unui comunicat de presă al MEN, sintagma „competiţii şcolare” include olimpiadele şcolare şi concursurile şcolare organizate pe discipline de învăţământ, interdisciplinare, multidisciplinare, transdisciplinare/ calificări şi domenii de pregătire profesională, concursuri de creaţie, concursuri şi festivaluri cultural-artistice, campionate şi concursuri sportive şcolare pentru elevi, acestea având caracter ştiinţific, tehnico-aplicativ, cultural-artistic şi sportiv.

„Metodologia respectă principiul egalităţii de şanse şi, în egală măsură, susţine performanţa şcolară înaltă, stabilind subiecte unice, pe ţară, la etapa judeţeană a olimpiadelor şcolare şi acordând, în baza unui clasament naţional, locuri suplimentare la etapa naţională a olimpiadei. Numărul participanţilor la etapa naţională este de 70 elevi/an de studiu pentru olimpiadele de la disciplinele matematică, informatică, fizică, chimie, biologie şi 60 elevi/an de studiu la celelalte olimpiade care se organizează în toate judeţele şi sectoarele municipiului Bucureşti. Se califică, la etapa naţională, cei 47 de câştigători ai etapei judeţene, din cele 41 de judeţe şi şase sectoare ale municipiului Bucureşti, la care se adaugă 23, respectiv 13 locuri suplimentare/an de studiu, conform ierarhiei din clasamentul naţional”, se arată în comunicat.

Proiectul prevede că selecţia membrilor comisiilor centrale ale olimpiadelor naţionale se realizează, pe baza aplicaţiilor candidaţilor în platforma brainmap.ro, de către o comisie de selecţie a MEN care va avea în vedere principiul calităţii în educaţie.

Bogdan GROȘEREANU
Lucrează din 2001 în presa scrisă și abordează subiecte diverse cum ar fi evenimentele, subiectele sociale, cele legate de administraţia locală, de politică, economie, dar şi investigație. A urmat traininguri pe jurnalism social, politic, acces la informaţii şi investigație, în special cele prin intermediul Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) şi Rise Project.