Poşta Română a obţinut, la sfârşitul lunii ianuarie a acestui an, certificarea pentru cele mai noi versiuni ale standardelor de management al calităţii (ISO 9001:2015) şi al mediului (ISO 14001:2015). Prin implementarea acestora, operatorul naţional de servicii poştale a redus semnificativ consumul de energie şi, implicit, cheltuielile cu utilităţile. De asemenea, s-au dezvoltat proceduri pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor, pentru creşterea siguranţei în exploatare şi pentru instruirea angajaţilor.
Standardul ISO 9001:2015 oferă companiilor în care este implementat abilitatea de a furniza clienţilor produse şi servicii care satisfac cerinţele acestora, dar şi pe cele legale şi de reglementare. El aduc valoare adăugată segmentului major de activitate al companiei – în cazul Poştei Române: serviciile poştale şi de curierat – şi accentuează valoarea modelului de business implementat.
Pe de altă parte, certificarea ISO 14001 atestă faptul că o companie îşi reduce la minimum impactul negativ al operaţiunilor asupra mediului, respectând cerinţele legislative în materie. Prin implementarea acestui standard, Poşta Română a realizat, în anul 2015 faţă de 2014, o economie la consumul de gaze naturale şi energie electrică de peste 700.000 de lei (155.000 de euro) şi o reducere a consumului de hârtie cu 3,1% (7,2 tone). Astfel, a fost valorificată o cantitate de hârtie cu 4,25% (9 tone) mai mare decât în 2014.