21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUngaria cere României să conecteze drumurile de graniţă

Ungaria cere României să conecteze drumurile de graniţă

zsolt_semjen

Vicepremierul ungar Semjen Zsolt (foto) a spus, sâmbătă, la inaugurarea PTF Nădlac II, că invită România să îşi „reconsidere poziţia de refuz“ şi să găsească soluţii pentru conectarea drumurilor locale de o parte şi de alta a graniţei, astfel încât să fie posibilă dezvoltarea în zona transfrontalieră.
Vicepremierul ungar Semjen Zsolt a spus în discursul ţinut după tăierea panglicii inaugurale a PTF Nădlac II şi a joncţiunii dintre autostrăzile A1 (RO) şi M43 (H) că pentru ţara sa este „deosebit de important“ să îşi conecteze cu România reţelele de transport, comunicaţie şi energie.
„Deşi evenimentele din ultimele luni ne-au arătat că există mari provocări pentru Europa în privinţa migraţiei ilegale, acest lucru nu ne poate împiedica să avem legături fără limite. Pentru Ungaria este de o mare importanţă realizarea posibilităţii de transport peste graniţe. Guvernul Ungariei şi-a fixat ca scop să construiască toate autostrăzile până la graniţă“, a spus oficialul ungar.
El a adăugat că se gândeşte la ziua în care se va inaugura „conectarea autostrăzii din nordul Transilvaniei cu autostrada din Ungaria“.
„Sper că se va realiza cât de curând, pentru că noi considerăm că în acele zone ale Transilvaniei care sunt locuite de maghiari este important să avem şosele rapide. Guvernul Ungariei vrea să dezvolte zonele de lângă frontieră, motiv pentru care e nevoie şi de conectarea drumurilor locale care pot uni cele două ţări“, a spus vicepremierul ungar.
El a adăugat că în ultimii ani Ungaria a construit, cu finanţare europeană, nouă drumuri de frontieră noi, care nu pot fi deschise însă circulaţiei pentru că nu există legături cu cele din România.
„În anii trecuţi am construit nouă drumuri cu un sprijin considerabil din partea Uniunii Europene (…) Din păcate, acestea nu au putut fi deschise circulaţiei şi profit de ocazie pentru a invita partea română să-şi reconsidere poziţia de refuz şi să găsim împreună o posibilitate, o soluţie pentru ca locuitorii din zona de graniţă să se poată întâlni mai uşor. S-ar înlesni dezvoltarea economică, a turismului, a relaţiilor dintre oameni“, a spus vicepremierul ungar.
În aprilie, senatorul liberal Traian Igaş spunea că în judeţul Arad au fost construite cu bani europeni 20 de drumuri transfrontaliere, care sunt nefolosite din cauză că nu au fost deschise puncte de trecere a frontierei, el susţinând că autorităţi din Ungaria i-au cerut sprijin pentru deblocarea situaţiei.
Traian Igaş, fost ministru al administraţiei şi internelor, solicita guvernului să deblocheze situaţia înfiinţării punctelor de trecere a frontierei acolo unde au fost construite drumuri de legătură între România şi Ungaria.
Într-un comunicat de presă remis la acea vreme, parlamentarul de Arad afirma că a fost vizitat de primarul localităţii Dombeghyhaza din Ungaria, care i-a cerut sprijin pentru deblocarea situaţiei. „La solicitarea ministrului maghiar, (primarul – n.r.) a venit pentru a-mi cere sprijinul în deblocarea situaţiei acestor puncte de trecere a frontierei care întârzie să fie deschise din cauza lipsei de decizie a Guvernului Ponta. Pe parcursul anului 2014 am iniţiat o serie de demersuri privind necesitatea înfiinţării unui punct de trecere a frontierei Variaşu Mic – Dombeghyhaza. M-am adresat atât Ministerului Afacerilor Interne, cât şi Ministerului Afacerilor Externe pe acest subiect având ca punct de plecare sprijinul solicitat în iulie 2013 de către partea maghiară, atât din partea administraţiei locale, cât şi din partea ministrului de interne maghiar, Sándor Pintér”, preciza Igaş.
El atrăgea atenţia asupra „investiţiilor irosite“, până în prezent, cu drumurile transfrontaliere, construite din bani europeni prin Programul de Cooperare Transfrontalieră 2007-2013.
Igaş afirma că „obiectivul specific al autorităţilor locale pentru comunităţile pe care le reprezintă, cât şi obiectivul general al Uniunii Europene, acela de a asigura libera circulaţie, sunt puse în pericol prin amânările repetate din partea autorităţilor statului român de a proceda la înfiinţarea unor puncte de trecere a frontierei (până la momentul aderării României la Spaţiul Schengen) acolo unde s-au investit chiar bani europeni“.
Fostul ministru afirma că doar în judeţul Arad au fost realizate cu bani europeni 20 de drumuri transfrontaliere „care stau închise şi nefolosite pentru că acest guvern nu este capabil să ajungă măcar la stadiul negocierilor dinainte de 2012, atunci când aveam majoritatea statelor de partea noastră pentru aderarea României la Schengen“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS