Câteva zboruri ale companiei Germanwings au fost anulate, marţi, după ce echipajele au refuzat să zboare după ce au aflat că aeronava prăbuşită în Alpii Francezi fusese ţinută la sol timp de o oră pentru reparaţii, cu o zi înaintea accidentului, relatează The Telegraph, citat de Mediafax.

Piloţii şi personalul navigant au refuzat să zboare din cauza îngrijorărilor că accidentul ar fi putut avea legătură cu reparaţiile care au avut loc luni la trapele trenului de aterizare, potrivit unor informaţii neconfirmate relatate de revista Der Spiegel. Lufthansa a negat că ar exista o legătură între reparaţii şi zborurile anulate. Echipajele au refuzat să zboare din „motive personale”, a declarat purtătoarea de cuvânt a companiei. Lufthansa a confirmat că avionul care s-a prăbuşit în Alpi a fost ţinut la sol timp de o oră, luni, pentru repararea trapelor, dar a insistat că problema nu era „legată de siguranţă”. „Reparaţia a fost pur şi simplu una de îndepărtare a unui zgomot pe care îl făcea trapa, iar avionul a zburat din nou luni, la ora 10.00”, a declarat purtătoarea de cuvânt. Acesta a făcut câteva curse în siguranţă după ce a fost reparat şi înainte de accident, a declarat ea.

Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, având la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului, s-a prăbuşit marţi dimineaţă într-o zonă muntoasă din sud-estul Franţei, în apropierea localităţii Barcelonnette. Avionul decolase de la Barcelona la ora 10.01 (11.01, ora României) şi urma să ajungă la Dusseldorf, în nordul Germaniei, însă a dispărut de pe ecranele radarelor în jurul orei 11.15 (12.15, ora României).

Printre persoanele aflate la bordul avionului companiei Germanwings erau 67 de cetăţeni germani, 45 de spanioli, zeci de turci şi cel puţin un belgian.

Mariana BUTNARIU
Face parte din echipa Gazeta de Sud din 1996. În prezent este redactor şi editor on-line, ceea ce înseamnă că este informată cu privire la tot ce se întâmplă important în ţară şi în lume. Este o fire veselă şi sociabilă, iubeşte oamenii şi îşi iubeşte meseria.