luni, 3 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateZilele numărate ale Terrei

Zilele numărate ale Terrei

De unde venim şi încotro ne îndreptăm? Aceasta este una dintre întrebările la care omenirea încearcă să răspundă de mii de ani şi la care oamenii de ştiinţă chinezi cred că au găsit un răspuns cât de cât plauzibil, relatează wired.it. Cel puţin aceasta este părerea unei echipe de cinci cercetători chinezi, al cărei studiu „Energia neagră şi destinul Universului“ a fost dat publicităţi de revista Science China-Physics, Mechanics & Astronomy. Cercetătorii de la China University of Science and Technology, Institute of Theoretical Physics Chinese Academy of Sciences,  Northeastern University şi Peking University au studiat energia neagră care reprezintă aproximativ 70 la sută din toată energia din Univers. În opinia oamenilor de ştiinţă, evoluţia cosmosului este strâns legată de proprietăţile dinamice ale acestei misterioase entităţi. În ciuda faptului că nu există o părere unanimă din partea comunităţii ştiinţifice cu privire la ce reprezintă exact acest tip de energie, există măsurători care pot determina unele dintre proprietăţile sale. În mod deosebit, a fost realizată o descriere fenomenologică a sa în funcţie de parametrul w, raportul dintre presiune şi densitatea energiei negre. Astfel, dacă la un moment dat în viitor, acest raport va scădea sub -1, va avea loc ceea ce specialiştii au definit „apocalipsa cosmică“: forţa de respingere gravitaţională produsă de energia neagră va fi atât de puternică încât va dezintegra toată materia prezentă în Univers. „Dacă suntem capabili să stabilim că va exista o Zi a Judecăţii, trebuie să putem determina când va avea loc aceasta“, afirmă autorii studiului. Folosindu-se de aşa-numita parametrizare Ma-Zhang (un model matematic special creat pentru a studia evoluţia temporală a parametrului w), cercetătorii au stabilit că marea apocalipsă va avea loc peste 16,7 miliarde de ani. Bineînţeles, procesul va fi unul gradual: sistemele unite de forţe gravitaţionale mai puternice vor rezista mai mult.