30 C
Craiova
luni, 3 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateVâlcea: Linie telefonică de urgenţă pentru persoanele afectate de caniculă

Vâlcea: Linie telefonică de urgenţă pentru persoanele afectate de caniculă

Având în vedere valorile ridicate de temperatură înregistrate în ultimele zile şi ţinând cont de avertizarea emisă de către Administraţia Naţională de Meteorologie, pentru prevenirea apariţiei unor evenimente negative privind starea de sănătate a populaţiei autorităţile publice locale au stabilit măsuri pentru protecţia segmentelor cele mai vulnerabile – copii, persoane vârstnice, persoane cu afecţiuni cronice.
Din data de 19 iunie, în intervalul orar 9.00 – 15.00, a fost pusă în funcţiune o linie telefonică de urgenţă (tel. 0250/741.088) ce stă la dispoziţia persoanelor afectate de caniculă, iar o echipă de intervenţie (doi inspectori şi maşina instituţiei) poate interveni oricând în sensul procurării (contracost) de apă plată/carbogazoasă, medicamente de strictă necesitate, mici cumpărături.
La nivelul Direcţiei de Protecţie Socială Rm. Vâlcea s-au instituit măsuri de contracarare a efectelor provocate de caniculă în special pentru persoanele cu grad crescut de vulnerabilitate socio-economică şi medicală aflate în evidenţă: beneficiarii de venit minim garantat – 144 familii (326 persoane); persoanele cu handicap grav, beneficiare de indemnizaţie sau asistent personal – 880 persoane (din care 147 persoane au asistent personal); persoanele vârstnice vulnerabile (asistate la domiciliu şi cele monitorizate urmare a particularităţilor socio-medicale) – 50 persoane; beneficiarii Cantinei de Ajutor Social – 88 familii (172 persoane); beneficiarii serviciilor sociale de informare şi consiliere oferite de Centrul Social de Urgenţă Ioana (persoane fără adăpost din municipiu) şi a celor de recuperare/reabilitare din Centrul de servicii terapeutice pentru copilul cu autism Mara – 100 pers.
Aceste persoane beneficiază de atenţie sporită, în sensul că, în funcţie de particularităţile fiecăruia, a fost intensificat contactul cu acestea (fie personal, fie telefonic) şi au fost informate cu privire la modalităţile prin care se pot proteja de efectele caniculei sau pot apela (pentru situaţii de necesitate) la serviciile specializate.
Pentru cazurile de urgenţă, există posibilitatea punerii la dispoziţia persoanei/persoanelor afectate de caniculă şi care s-au adresat DPS-ului a unei încăperi climatizate şi distribuirii de apă potabilă / minerală;
Afişarea, la sediul DPS, la centrele din subordinea sa – Centrul Social de Urgenţă Ioana (CSUI) şi Centrul de servicii terapeutice pentru copilul cu autism Mara, precum şi la Cantina de Ajutor Social, a unor recomandări cu caracter general şi specific, pe grupe de risc, ce trebuie respectate pentru a evita efectele/accidentele nedorite provocate de caniculă;
S-a pus la dispoziţie un spaţiu din incinta CSUI pentru situaţii de urgenţă punctuale – acordarea măsurilor de prim ajutor de către asistentul medical al centrului;
S-a adaptat programul de distribuire a mesei la Cantina de Ajutor Social pentru a se evita expunerea la soare, în orele de vârf, a beneficiarilor;
S-a pus la dispoziţia beneficiarilor cantinei şi a altor persoane afectate de căldură apă potabilă şi/sau apă minerală şi un spaţiu din incinta cantinei sociale, pentru adăpostire la orele prânzului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS